Nu behöver jag hjälp! Fått för mig om att Win 7 Mobile verkar kul att prova, och en större skärm skulle jag bara bli glad av Ett par frågor: Är Win7 officiellt till HD2, eller är det custom-rom som gäller? Wifi tether, eller iaf via USB till min netbook??? Har sett på youtube att det är snabbare med Win7 på HD2 (custom-rom) än Win7 officiell på HD7, stämmer detta med verkligheten? Någon som provat? Framtida uppdateringar så som svensk ordlista, kommer det officiellt? Om man kör Win7 custom-rom, fungerar "market" då? Och kommer ni på andra saker att ta upp gör gärna det
har letat reda på den mesta faktan själv vid det här laget. Det finns inofficell WinMo7 med fungerande live och market att fixa, som fungerar mycket bra trots beta. HD2 med win7 är snäppet snabbare än båda HD7 och många andra modeller, detta tack vare hårt arbete på XDA Det enda som jag är orolig över är tether, och det verkar tyvärr inte fungera. Men dualboot med android 2.3 och WinMo7 låter som en dröm för mig, så jag slår nog till redan i morgon (har hittat en som troligtvis byter mot min SGS). Kollade idag att min SGS inköpt med abbonemang på 3 är olåst, skönt
Angående WP7 på en HD2 så funkar det bra men inte klockrent. Jag tror nog att det rullar bättre på en riktig HD7 då HD2 har en del buggar som måste bli fixade först, te.x att volymen är för högt för musik + ringsignal. Svenskt tangentbord finns inte, dvs att du får hålla in A och dra dig till ÅÄ, samma sak gäller Ö där du drar från O. Annars är det väl i princip precis som en HD7, allting fungerar men inte klockrent, för vissa funkar det fint men för andra inte. Det gäller också att ha rätt SD card, för vissa SD card pajar wifin eller segar ner telefonen rejält med massa omstart m.m och ett SD card måste du ha, operativ systemet tar så mycket plats att du bara har drygt 100 mb kvar och tethering finns faktiskt, dock får du pilla lite för att få det att funka, allt finns på XDA