WinAmp problem, headset och återuppspelning

Diskussion i 'Applikationer' startad av loreli, 30 nov 2011.

1. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lite strul med WinAmp (Free eller icke-pro eller vad den kan tänka sig heta) efter deras uppdateringsrally som startade för typ en månad sedan eller så.

Eller framförallt strul med de saker jag använde WinAmp för. Och kanske de flyttat en del funktioner, eller så har jag gjort något annat dumt. Tänkte någon här kanske kan hjälpa mig.

Jag använder WinAmp för att köra ljudböcker via ett blåtandsheadset (MW600). Tidigare så startade jag blåtand på telefon, slog igång headset, väntade en liten stund så att de fått gosa och så trycker jag play på headset och den startar WinAmp, på precis den plats jag senast stoppade. Att ring-upp-knappen avaktiverades var en bra feature då jag bara kommer åt den av misstag och nu råkat ringa folk utan att mena det. *mutter*

Nu... Jag slår på som tidigare, och trycker play, då startar vanliga Audio-appen istället. Jag svär lite, tar fram telefonen, startar winamp manuellt och trycker play. Och istället för att fortsätta där den senast stannade så startar den i början av den filen.

Jag sökte bland inställningar och hittade under settings "Control headset" och har i kryssat att Winamp ska få kontrollera headsets.

Är det någon annan som använder WinAmp som lyckas bättre än mig?