Windows 7 explorer.exe bakgrundsbild

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ascii, 29 dec 2011.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vet inte hur jag kan förklara, men när man startar upp "dator" eller "den här datorn" så kommer man ju till en ruta som visar diskar osv. Kan man få den vita bakgrunden svart istället? jag har ett blå-svart tema för att det är coolt och underlättar lite för ögonen, och att se denna vita färg skär lite :P

Alltså: (inte min bild)

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Hur får man den vita bakgrunden svart, så att det är så på alla rutor? Ska man byta till en hackad version av explorer.exe? Skulle det fungera med ett lagligt windows 7?

Hjälp!

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

En gång i tiden, då jag var ny inom IT-världen lyckades jag ändra bakgrund till färg (eller en bild) i XP utan problem. Problemet var att det gällde bara den mappen, men det borde säkerligen gå och fixa till så att alla mappar får samma attribut. Vet ej om detta fungerar på W7, men det kan ju vara värt att testa, för att sedan googla fram något som gör att man får attributet i samma mapp.

Jag har XP för tillfället och testade nyligen för att se så att inget Service Pack eller liknande har ställt till det, men det fungerar ypperligt för mig.

Jag skrev en guide på ett annat forum för fyra år sen om detta, du hittar textdokumentet här: Mappbakgrund.txt - Speedy Share - upload your files here

3. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Ganska 100% säker på att det ska gå att ändra i följande;

Högerklick > Anpassa > Fönsterfärg > Avancerade inställningar för utseende...

Eller;

Kontrollpanelen > Utseende och anpassning > Anpassning > Fönsterfärg och utseende > Avancerade inställningar för utseende...

God lycka