ROM: Windows 7 Phone rom

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by alex97k, Feb 28, 2012.

1. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Då har man testat nokia lumia och gillar verkligen w7p. Då undrar jag om det finns en sådan rom eller väldigt liknande?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tagit upps många gånger på xda och jag vill också ha en wp7 rom men det här är problemet.. För att man ska kunna göra någonting typ av rom behöver man kväll koden och den skulle Microsoft aldrig ge ut och skulle förmodligen gå i konkurs av att alla skulle bara köra wp7 romar på sina android... Just nu får man hålla sig till teman... Kan rekommendera miui med wp7 tema + launcher7 :)

alex97k likes this.
  3. Naruto

Naruto Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Skulle MS gå i konkurs för att folk inte köper deras mobiler? :O

4. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

ok ska flasha det nu :D

5. Tuxmania

Tuxmania Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Förstår absolut inte varför man skulle vilja förstöra en telefon med Android på genom att lägga på WP7. Värre styggelse till SE X1 kopia får man leta efter. Buggigt, saknar multitasking och är fulare än stryk är bara några av nackdelarna som finns i drösvis.

De få människor jag känner som blivit pålurade Lumia är grymt besvikna. Tom inbitna Microsoftfanboys erkänner att det har brister vilket inte säger så lite om det.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Ok, jag har bara hört tvärtom. De som köpt lumia är riktigt nöjda... Gillar att det flyter på så himla fint och är ruskigt snabbt. lite mer apps bara så blir det nog en Win Mobile lur för mig vid nästa byte.

7. Shadowrun

Shadowrun Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag har hört att det är ett h-vete att bara lägga en MP3 som ringsignal. Zune ska tydligen vara en riktig flaskhals.

8. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Avdelningen som gör wp7 skulle gå i konkurs... ;)

9. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

sant jag har bara hört ruskigt positiva omdömen. Det enda som talar emot är väl eg att det inte är speciellt estetiskt tilltalande.. snabbhetsmässigt är det ju dock snabbare på allt i stort sett.. eller ja.. gränssnitts-mässigt är det mer genomtänkt det finns ju ett antal videos ute att se om det hela.

I grund och botten är det dock windows så för egen del blir det nog ingen sån lur.

10. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lumia är en av dom bästa telefonerna jag testat :) Företaget har börjat med valmöjligheten till wp7 och den är verkligen kanon. Enda är att utseendet ser lite tråkigt ut. :P

11. Tuxmania

Tuxmania Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också hört positiva omdömen, men aldrig från nån jag inte skulle klassa in som total MS-fanboy. På forumen och sånt på internet är det lite misstänkt när det finns fler positiva omdömen än det finns kunder.

De som inte är fanboys har tyckt ganska illa om plattformen och själv är jag definitivt inte imponerad alls. Speciellt inte från en spelare som varit på marknaden sedan 16 år tillbaka och har släppt otaliga versioner före denna.

12. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

det finns väl bara 2 mobila os från ms innan denna eg med 6.5 innan nya stilen och den var ju ensam player bra många år. i mitt fall är det uteslutande linuxfolk som ditchat android till fördel för ms denna gång.

13. lenti

lenti Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har en Omnia 7 som jag ej använder så mycket, den är osså Flashad men det tråkiga är att det inte finns så mycket å ladda ner till den :(

Dock upplever man WP7 som ett sjukt jävla snabbt och stabilt system :D
    De grymmaste är väl att alla sociala medier är integrerade på ett å samma ställe så man slipper öppna 10 olika program, samt att mail synkar mycket snabbare än exempel IOS och Android

14. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

det finns ngn rom på xda som är helt themed som win phone7 och ska flyta bra, testa och sök :D