Windows mobile 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av TheNano, 15 feb 2010.

1. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag kan inte se videon utan att installera Silverlight.

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Väldigt rörigt system.

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 182
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad berör gränssnittet verkar mottagandet vara lite 50/50, vissa älskar det och andra hatar det.

Själv gillar jag verkligen att MS _äntligen_ släpper allt bagage från det riktigt gamla och trötta Windows CE 5.x-baserade Windows Mobile 5.x och 6.x. Man gör helt rätt i att börja om på ny kula!

Det är dessutom kul att se att man äntligen börjar tänka på att väva samman alla sina tjänster även för den mobila plattformen med Xbox Live-stöd etc. Skall bli intressant att se hur det utvecklas på denna front.

Det verkar dock som att man inte kommer att kunna multitaska mellan tredjepartsapplikationer á la Apples OSX för iPhone/iPad och detta är mycket märkligt, speciellt som plattformen kommer att ha så kompetent hårdvara tillhanda väl vid lanseringen. Hur tror ni MS har resonerat här?

Hur som helst hoppas jag att MS tar sig i kragen och gör något bra, lite konkurrens gynnar oss alla.

6. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    541

MINA ENHETER

Jag har inte kollat så noga på videorna, men musikgränssnittet ska ju lika det som är på ZuneHD. Om hela OS:et är byggt på det viset så är det ju otroligt snyggt och fräscht i alla fall!

7. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det verkar ju rätt konstigt i så fall. Varför börja med det när dom inte haft det tidigare? Hellst när dom sätter krav på skaplig hårdvara också. Eller är dom jäkligt rädda för att WinMO7 ska "trash talkas" som ett segt MobOS som det alltid gjorde med äldre WinMO versioner?

Sen tyckte jag systemet verkade rätt rörigt. Scrolla åt alla möjliga håll beroende på vad man ska göra. Å "homegrejen" såg ju riktigt jobbig ut, scrolla neråt en massa :/ Sen att den såg riktigt ful å billig ut tyckte jag inte gjorde första intrycket bättre.

8. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har sett mer välstrukturerade skapelser i mina dagar, men inget sagt innan man provat!

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Känns inte helt intuitivt men vi får väl se. IDG skrev idag om att det inte kommer några mobiler med WM7 förrän sent till hösten och det kan dröja ett år innan dom kommer.

10. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Windows Mobile 7 såg ganska lovande ut, och prisades rejält av Jesus Diaz på Gizmodo. Alla som är bekant med vem Diaz är vet att han är en Apple-fanboy av stora mått, så om han prisar WinMo så har de sannolikt lyckats ganska väl.

Det såg dock väldigt ofärdigt ut, så jag blir inte ett dugg förvånad om de första telefonerna dyker upp först i höst, eller ännu senare. Det tar tid att utveckla ett OS, och de har till synes mycket kvar att göra.

Därtill säger ryktet att alla gamla apps till WinMo kommer sluta fungera i WinMo7, då de har byggt om skiten nästan från grunden. 0 apps då konkurrenterna redan har tiotusental, hundratusentals.. det kommer bli tufft för MS.

11. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tycker att det ser riktigt cleant och fräscht ut. För en gångs skull visar Microsoft vad de kan göra på mobilfronten. Bara att hoppas de kan hålla ihop det och pusha Android och Apple ännu mer till att göra bra ifrån sig.