Windows Phone 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av Reconnnn, 11 okt 2010.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Vad tycker ni om windows phone 7 som microsoft releasade idag? De har visserligen presenterat det innan men den färdiga versionen visades idag. Själv tycker jag både de verkar lite löjliga och riktigt coola. Men vad tror ni kommer de floppa som Kin eller kommer de gå riktigt bra och kanske bli er nästa telefon?

För er som inte kollat in det som visades upp kolla in www.engadget.com.

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Tycker att det ser väldigt tråkigt ut!

3. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Windows phone 7 eller telefonerna? Kan helt klart hålla med om att det grafiska inte är det roligaste men tror samtidigt det kommer bli väldigt kul telefon för utvecklare och det kan ju göra att den får många appar. Men som sagt så är jag kluven.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

5 anledningar att välja Windows Phone 7

Att samla appar i kategorier kan man göra med Apps organizer.
    Kontakter kan också läggas i grupper och bilder i olika album.

Låter som en beskrivning av widgets.

Som sagt så funkar det exakt så med Android också. Eftersom Windows Phone 7 inte är bakåtkompatibel lär det inte finnas så många appar att köpa heller.

E-poststödet i Android är väl utmärkt. Använder inte Exchange och active sync.

Jag använder redan Googles funktioner och ser ingen anledning att börja betala för liknande tjänster.

Om detta är de främsta argumenten för att köpa Windows Phone 7 är jag skeptisk att den kommer nå nån bredare publik. Hade de fått ut den här för 1,5-2 år sedan hade det varit intressant men just nu kan jag inte se nån anledning för mig att lämna Android för denna plattform.

5. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Jag gillar starkt det minimalistiska gränssnittet och lägstanivån som Microsoft krävt på hårdvaran.

Jag föredrar många av Googles program och uppskattar friheten i mjukvaran så kommer förmodligen inte att byta nästa gång jag köper telefon. Lite mer konkurrens och utveckling skadar inte och reklamfilmerna är ju sköna!

http://www.youtube.com/watch?v=EHlN21ebeak

6. SkalmaN

SkalmaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mmm, tyckte själv det såg mycket intressant ut. Kan mycket väl bli the next one (för mig iaf). Oavsett kul med fler valmöjligheter vid kommade köp.

Desired Tapatalk

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Rolig reklam men jag blir lite förvirrad av budskapet.

Jag känner igen mig eftersom jag nästan jämt sitter och pillar på min Android. Kommer jag inte tycka det är lika kul att pilla på en WP7-nalle?

8. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ska bli intressant att se om den floppar. Ser även fram emot när jag får testa en första gången :D. Kanske blir på ces mässan i januari. Tror det är först då jag kommer kunna känna om det är något för mig :P.

9. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    e-poststödet för exchange i android 2.2 är utmärkt. i de andra versionerna är det ganska patetiskt. i övrigt tycker jag nog att winmo7 ser snyggast ut av de nu existerande operativen.

10. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Microsoft måste väl distansiera sig från android och Apple trots att det är samma hårdvara och samma apps. Budskapet är kanske att det går så mycket snabbare på WP7?

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag är spontant askåt på en Winmob7:a. Saken är att jag vill vänta och se vad som händer på scenen innan. Man vill ju se samma apputveckling som hos oss Androidare och inte ett stängt forum som på fruktelefonanvändarna.

Men gränssnittet är jag otroligt sugen på att använda. Jag vill ha min telefon till en telefon. Jag vill ha en blandning mellan iPhones smoothness (kom inte på något bättre ord just nu) och Android frihet när det gäller t.ex. widgets. Därför är WM7, eller hur man nu förkortar det, ett bra alternativ.

Men vi får se. Nu köpte jag just min X8 och det kommer ta rätt mycket för att få mig till att sälja den och sedan köpa en telefon som nästan kostar tre gånger så mycket :)

12. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag är inte alls imponerad.
    Men och andra sidan får man väl se när dom riktiga testerna kommer.
    Känns som dom hoppar på tåget lite försent.

Låt oss hoppas ser inga problem med flera aktörer ..Sorry nokia räknar inte med ert OS .

13. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    håller med du Ult.
    fler aktörer behövs. och det skulle ju vara kul med ett seriöst alternativ till android.

14. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Nu har jag inte haft tid att titta allt för noga på det hela men av det lilla jag har sett så verkar det ändå rätt lovande. GUI:t ser enkelt och rent ut utan att vara för plottrigt. Många gånger känner jag att utvecklarna gärna gör saker lite för plottrigt. Mobilvarianterna av Windows har ju fått en del kritik för det tidigare tex. Förhoppningsvis så är det mycket bättre nu.

Längtar efter att få prova det på riktigt.

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag håller med om att det behövs fler os. För det gör bara det svårare att få duktiga utvecklare att satsa på telefonen. Redan idag finns det ju massor 5 st totalt tror jag (Android,iOS, Palm,WM7, Nokias) Kan sakna något. Jag håller däremot med om att det är bra med konkurrens. Det jag hoppas på i framtiden är att apparna ska funka på alla os men det tvivlar jag starkt på kommer hända :P.

16. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Tycker operativsystemet ser skit ut och för.. "simpelt" helt enkelt ._. Kommer dock säkerligen vara snabbt och en bra telefon. Älskar designen på HTC's HD7 men det är väl som med allt i denna värld, passar väl inte alla ^^

17. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ser så jävla krångligt och fult ut, inget fanns organiserad allt låg huller om buller :S

18. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är riktigt sugen på en wp7 lur. Gränssnittet är cleant och genomtänkt, men framför verkar allt flyta på riktigt bra. Från engadgets hands-on av samsung omnia 7:
    "As to performance, we've nothing to say that we haven't said about the other WP7 launch devices, it's blindingly, ridiculously, delightfully quick"

En annan sak som tilltalar mig är kontrollen av hårdvara som enligt Peter Wissinger (affärsområdeschef på Microsoft för Windows Phone) kommer att göra det möjligt för Microsoft att samtidigt uppdatera alla telefoner när nya uppdateringar kommer. Det är just det ständiga problemet med uppdateringar och kompabilitet som jag ser som Androids största nackdel.

Det finns naturligtvis en hel del mindre bra saker med wp7 också så här i början, avsaknaden av multitasking, tethering, cop/paste osv.

Hoppas på att få en WP7 lur i jobbet, så kan man ha kvar sin Android privat.

19. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Finns väl ingen appmarknad i Sverige till WP7 när dom släpps?

20. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Har varit grymt sugen men självklart så blir det grejer som kommer saknas för oss i Sverige till en början. Ingen XBOX Live-tjänst tillgänglig, Ingen Zune market(klarar jag mig iofs utan), och vad det verkar som, inga betalapps. Finns ingen strategi och tidtabell klar när detta ska vara tillgängligt i Sverige.
    Jag kommer inte köpa en lur nu för att stå vid sidan och titta på när dom rullar ut det ena programet eller spelet efter det andra utan möjlighet att köpa det. Så blir det väl så att när vi till slut får tillgång till allt så finns det nya fina modeller man gärna köper istället för dessa som kommer finnas inledningsvis. Har hört rykten om att svenskt språkstöd och betalapps ska finnas tillgängligt först i april 2011 men vet inte hur sant det är, utan det är VÄLDIGT lösa rykten.

Hoppas Microsoft kan komma med klarare besked inom en snar framtid annars så hinner jag köpa en ny androidlur.