Windows Phone-forum?

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av RURAL, 31 jul 2013.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Finns det något svenskt forum i stil med Swedroid, fast med fokus på Windows Phone OS? Har sökt!

2. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Har inte hittat något bra svenskt forum men wpcentral.com är ett helgrymt forum, fast då på engelska.

3. Droid55

Droid55 Guest

Nu är jag färdig med mitt WP forum.

Välkomna till wpforum.se!

4. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Grymt Rebecka!
    Reggar mig idag efter jobbet

5. Droid55

Droid55 Guest

Du är så välkommen så! :)

6. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Du bör sätta upp en mailadress och inte din privata till mailen ([email protected]) som skickar ut information.

Sedan hade jag iaf fixat ordning en del trådar med information innan jag släppte upp forumet.Finns ju idag ingenting, och speciellt med tanke på dagens mässa borde du kanske öppnat upp lite trådar där folk kan börja skriva direkt. Tror man måste skapa en diskussion för att folk ska komma, inte låta folk skapa dem själv i början.

Bra vald design får jag säga iaf, även om de är ganska mycket taget härifrån swedroid.

7. Droid55

Droid55 Guest

Helt missat detta, antar min privata mail kom i aktiveringsmailet? Ska åtgärda det snarast möjligt!

Jag får hålla med dig om detta. Om det inte vore för att mitt Internet krånglar som det gör så hade jag satt igång direkt. Ska försöka skapa några trådar idag. Bättre sent än aldrig men jag håller med om att jag borde ha gjort det innan jag öppnade upp för registrering. Tack för feedback!

När du skriver att mycket är tagit härifrån Swedroid så antar jag att du menar kategorierna, för designen är inte alls tagen ifrån Swedroid.

8. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jupp, jag menade självklart hur kategorierna är upplagda och inte själva designen.Skrev väldigt otydligt där.

9. Droid55

Droid55 Guest

Det är lugnt. Att jag har sneglat på Swedroids upplägg tänker jag inte förneka.

Nu har jag satt upp en e-postadress för wpforum.se och ändrat i e-postinställningarna.

10. Droid55

Droid55 Guest

Update:

Nu har jag pillat med forumet hela dagen (främst tagit sån tid pga. att min Internetanslutning inte fungerar som den ska).

Förutom ny e-postadress så har jag startat två trådar (fler kommer men var tvungen att prioritera annat).

Tack vare första medlemmen Eric så upptäckte jag att jag måste godkänna trådar som skapas av nya medlemmar vilket jag inte ska behöva göra. Så nya medlemmar ska nu ha fritt fram att skapa trådar och inlägg utan mitt godkännande. Jag har även ändrat behörigheterna för redan registrerade medlemmar så ni ska kunna skapa trådar och inlägg utan mitt godkännande.

Märkte även att vissa knappar inte fanns med (såsom redigera och citera) vilket nu är åtgärdat (ber om ursäkt för att dessa i dagsläget är på engelska).

Sist men inte minst finns det två fält "Telefon" och "Mobiloperatör" som ni hittar under Kontrollpanelen > Profil där ni kan fylla i vilken telefon och operatör ni har.

Tveka in hojta till om något annat verkar galet, jag ska göra mitt bästa för att åtgärda det så snabbt jag kan (och när Internetanslutningen tillåter mig).

Last edited by a moderator: 22 okt 2013
  11. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Härligt! Behövs verkligen ett Svenskt WP forum! :)

12. Droid55

Droid55 Guest

Det här problemet kvarstod trots allt. Nu har jag manuellt ändrat behörigheterna för varje enskild registrerad användare samt ändrat kategoribehörigheter för gruppen "Nya medlemmar" så nu hoppas jag att det här problemet INTE ska uppstå igen. Väldigt tråkigt med opublicerade inlägg och jag kan inte vara online 24/7. Tyvärr upptäckte jag inte att felet hade kvarstått pga. problem med Internet.

13. Droid55

Droid55 Guest

Tack! :)