Windows Update funkar inte?

Diskussion i 'Off Topic' startad av paraflaxtapet, 4 jan 2013.

1. paraflaxtapet

paraflaxtapet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej.

Jag har hjälpt en bekant att totalt reboota, ominstallera datorn till fabriksskicket.

Nu ska massa program installeras och uppdateras. Bl.a Windows 7.

De första Windows uppdateringarna gick bra, men nu har den fastnat på 0 %, och inget händer.

Jag har provat att köra Fixit och andra reparations verktyg men det är likadant.

Någon som vet något om detta?
    :(

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Är nog inget att oroa sig över. Att uppdateringar fastnat & misslyckats är inget som är jätteovanligt. Antar att du testat startat om datorn och provat igen?

Fast förstår ändå inte paniken i det hela. Är det något som inte fungerar? Så som jag läser så är det bara några uppdateringar som inte inte vill gå vägen?

3. paraflaxtapet

paraflaxtapet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det verkar vara att oroa sig över! Windows krånglar jättemycket, jag var tvungen att ladda ner uppdateringarna manuellt, en och en, från microsoft hemsida, bla SP1, och när jag skulle starta om datorn gick det inte, måste köra startreparation, osv

4. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Jag hade strul med min nuvarande dator då den skulle köra in SP 1, var tvungen att slänga i Windows skivan och göra en "reparation" av installationen innan det fungerade. Prövade med många olika saker innan jag gjorde reparationen. Så här i efterhand kom jag fram till att man borde ha gjort det genast.

Ifall det är någon av uppdateringarna som jävlas kan du försöka med följande (har hjälpt mej en gång på gammla datorn):

1. Tryck på windowsknappen och skriv %windir%, tryck på enter
    2. byt namn på SoftwareDistribution mappen till t.ex. SoftwareDistributionOld
    3. Pröva hämta uppdateringarna på nytt.

Hoppas det reder ut sig och lycka till!