Winter Surprise Comviq

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mdmar, 5 dec 2023.

1. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Har inte kunnat hitta ngn info om vad denna surprise skulle kunna innehålla? Förutom att det går att att se en klocka på ngn banner, men det verkar som det är fler grejer också.

Ngn som vet?

/Marcus

2. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 469
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    bernard gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 832
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, nej, jag tror inte detta riktigt är att jämföra med "Mystery Boxen" tex, även om det vore kul med en "Winter Suprise Box".

4. king_heisenberg

king_heisenberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    830
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Låter med andra ord bara vettigt om du ändå tänkt förnya/skaffa en s23 med ab. hos dem.

5. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Verkar vara Samsungs egna deal, där man får en klocka vid köp av utvalda Samsung-telefoner.

Ingen dålig affär för det. Någon får gärna rätta mig.

bernard gillar detta.
  6. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Fick tag i Comviq via chatten; han nämnde klocka, hörlurar eller Chromebook. Man kan inte välja själv tydligen.

Väldigt märklig kampanj med luddigt erbjudande.

bernard gillar detta.
  7. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Beställde en S23 åt grabben i julklapp nyss, fick då mer info i mailet. Min tolkning är att det inte gäller Samsung deal med en klocka, utan här slumpas det och du kan få "sämre" vinst. Vill man ha klockan, vilket jag gärna vill ha, så finns det med andra ord bättre alternativ?

Citerar mailet:

"Viktig info om Winter Surprise
    • Få hem mobilen innan du går till kampanjsidan.
    • Kampanjsidan är öppen fram till och med 2024-01-15.
    • Vinsten skickas i mitten av januari.
    När mobilen levereras kommer det ligga ett papper i kartongen. Det står "Gäller som garantibevis" i övre vänstra hörnet. Spara det papperet, det behöver du fota och lägga upp på kampanjsidan."

Citerar också infon man får via länken i mailet:

"Kampanjen gäller följande mobiler och perioder:

• Skaffa Samsung Galaxy S23 mellan 2023-11-28 och 2023-12-24
      • Skaffa Samsung Galaxy S23 Ultra mellan 2023-12-05 och 2023-12-24
    Om kampanjen Winter Surprise
    Som en del av Comviqs julkampanj 2023 ingår kampanjen Winter Surprise på utvalda mobiler. Kampanjen innebär ett spel, där man vinner tillbehör som passar till den nya mobilen.

Gör så här:

• Skaffa Samsung Galaxy S23 eller Samsung Galaxy S23 Ultra via comviq.se eller Kundservice.
      • Vänta tills du får hem mobilen.
      • Gå in på kampanjsidan.
      • Skapa ett konto hos Enginio. Bekräfta mobilnummer med en kod du får via SMS. Bekräfta mejladressen med en kod du får via mejl.
      • Spela spelet. Du kommer vinna en gåva, och denna gåva går inte att byta mot något annat.
      • Ladda upp ditt garantibevis/leveranskvitto som kommer tillsammans med din mobil. Papperet ligger i paketet tillsammans med mobilen. Du ska inte använda orderbekräftelsen som du fick via mejl.
      • Registrera din mobil med rätt IMEI-nummer på kampanjsidan. IMEI-nummer är ett långt nummer som till exempel går att hitta på papperet du fick med i paketet.
      • Ange dina fullständiga adressuppgifter.
      • Modino AB skickar din Winter Surprise mellan 2024-01-04 och 2024-01-19.
    Kampanjsidan är öppen mellan 2023-11-30 och 2024-01-15. Efter 15 januari går det inte att ta del av kampanjen.

Frågor eller problem?
    Om du har frågor, vänligen ring oss på 0772-21 21 21 eller gå till Kontakta kundservice eller läs våra hjälpartiklar - Comviq

Om du stöter på tekniska problem med kampanjsidan och spelet, mejla Enginio på [email protected].

Villkor

• För deltagande ska du under kampanjperioden beställt Samsung Galaxy S23 eller Samsung Galaxy S23 ultra på comviq.se, och mottagit orderbekräftelse med länk till kampanjsidan.
      • Du ska vara över 18 år och bosatt i Sverige och genom ditt deltagande i kampanjen godkänner du dessa kampanjvillkor.
      • Kampanjen pågår mellan den 28 november 2023 till och med den 24 december 2023.
      • Vinsten i kampanjen har ett värde på 299 kr- 4490 kr (beroende på vinst) och skickas hem till dig per post till den adress du uppgivit vid deltagandet. Du kan inte byta din vinst mot någon annan vinst eller pengar.
      • Deltagande får enbart ske en gång per person och beställning och deltagaren ska vara samma person som beställt mobiltelefonen.
      • Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren och vinst kan inte bytas mot kontanter. Du godkänner att dina personuppgifter behandlas av Comviq i syfte att administrera tävlingen samt behandling i enlighet med Comviq:s Intergritetspolicy.
      • Kampanjen gäller ett begränsat antal och kan därför ta slut tidigare än slutdatumet.
    Om arrangören av någon anledning misstänker fusk eller regelbrott har arrangören rätt att diskvalificera deltagaren utan att ange orsak, och deltagaren har inte rätt att delta i kampanjen igen. Arrangören reserverar sig för tryckfel och tar inte ansvar för eventuella tekniska svårigheter eller problem som kan uppstå under deltagande i tävlingen eller som senare kan påverka resultatet av deltagandet i denna kampanj."

Hoppas det stillar och svarar på era funderingar. ändå skumt att comviq inte delar kampanjen som typ alla andra kör.

bernard gillar detta.
  8. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245
    Telefon:
    Team Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Team Pixel
    Att behöva lämna ut alla de uppgifterna till en tredje part borde inte vara okej, men kanske står i något finstilt/osynligt vid beställning.

9. mdmar

mdmar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Som sagt - märklig kampanj! Jag backade av och inväntar förköp på 24an istället:)

cog gillar detta.
  10. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Kan man delta i klockkampanjen som Samsung kör med detta köp?

Och vad är Modino AB för företag som skickar ut "vinsten"? Som ni är inne på, man vill veta vem man delar uppgifterna till.

Dingus gillar detta.
  11. identitymatrixI

identitymatrixI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

"Vinsten i kampanjen har ett värde på 299 kr- 4490 kr (beroende på vinst) "

Oj, jättedåligt erbjudande. Liksom tänk att beställa en S23 och så ett skärmskydd medan någon annan får Galaxy Watch 6.

12. saigon

saigon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

En S23 med 20gb surf (ungdoms-ab då grabben är under 18 år) för 349kr månaden får väl anses som ett bra pris idag, men kampanjen får mig att vilja dra mig ur ändå, känns väldigt tvivelaktigt och mina uppgifter hamnar i nåt register för telefonförsäljare (eller grabbens nummer i detta fall?) känns ju inte rätt.

13. identitymatrixI

identitymatrixI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det är relativt, nyss kunde du köpa Samsung S23 för ca 5600 kr från Tre. Priset som du uppger implicerar ett 36 månaders abonnemang, dock så med Comviq är det att de tar ut en avgift på 29 kr/mån för delbetalning. Om du väljer 24 månader istället för 36 månader så sparar du 348 kr (29 kr/mån * 12).