Problem: Wipe efter låst upp fastboot

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Kroged, 19 jan 2014.

1. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har som så många andra, problemet med dålig mottagning på wifi samt dålig batteritid så tänkte jag skulle låsa upp telefonen o köra viperx.

Läste igenom denna guiden https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77783

samt kollade igenom denna guiden flera gånger innan jag gav mig på det. http://www.youtube.com/watch?v=gIeq8Jx28cs&feature=plcp

När jag sen startar om telefonen så upptäcker jag till min fasa att telefonen är wipead. alla mina sms, appar o inställningar är borta. Varfan står det i guiderna att mobilen wipeats? hade jag vetat detta hade jag gjort en backup redan men eftersom det inte hände något när ja rootade min Desire så tänkte jag inte på detta utan tänkte göra en titanium backup när ja väl hade rootat.

Apparna och inställningarna spelar ingen roll, men sms'en är jag desperat efter att få tag på igen. Är det helt kört eller finns det något sätt att återställa iaf smsen? har sökt runt men hittar bara appar som återställer sms som raderats ifrån appen, inget som täcker en wipe.

Edit: Nu hittade jag var det stod. dumt nog så läste jag inte igenom det enda stället där det stod och det nämndes inte i guiden.. fyfan va sur jag är på mig själv.. men frågan kvarstår. Finns det något sätt att återställa? Tänker att sms'en måste finnas hos google någonstans.

2. Flaxe

Flaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    UVTC/Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C (libra)

MINA ENHETER

Operatör:
    UVTC/Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C (libra)
    ROM:
    sMiUI 7 - Based on 5.11.5
    Telefon 2:
    HTC One X (endeavoru)
    ROM:
    Resurrection Remix LP v5.5.7
    Platta:
    ASUS MeMO 7 (ME176CX)
    Som du säger så är det ju möjligt att smsen finns sparade på ditt google konto någonstans. När jag kollar igenom de detaljerade synk inställningar så finns det inte SMS någonstans men däremot finns det något som heter appdata. Exakt vad detta innehåller vet jag dock inte men om den innehåller SMS så borde dom finnas hos google.

Kom nu ihåg att _alltid_ göra en backup innan du rootar, flashar osv :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4

3. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

De flesta moderna enheter med android får sig en full wipe vid upplåsning utav Bootloadern, om den är låst satt säga från början.

4. Kroged

Kroged Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo där e inget att skylla på än mig själv för att ha missat den lilla prompten om att telefonen rensas.. sjukt klumpigt av mig :/

Funderar på om det går att montera telefonens internminne som hårddisk och köra ett recoveryprogram typ Recuva? Går det ens att montera som hårddisk?

5. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Den frågan har jag sett många gånger även på de amerikanska forumen. Ett enkelt svar är, nej.

Att montera som en partition går utmärkt men inte alltid på stock rom eftersom android har gått från UMS sedan jellybean, istället prioriteras anslutning via MTP. Det syns fortfarande en del användare här och där på forumen som lyckas montera telefonen via UMS genom att slå på usb-felsökning, men jag har aldrig lyckats. Istället jag kör en custom rom för att få till detta.

Last edited: 20 jan 2014