Wipe

Diskussion i 'Blade' startad av itomg, 25 mar 2011.

1. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om man har gjort en Wipe så att mobilen inte startar (grön android logga), går det inte komma in i recovery genom volym ner eller upp längre?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Förklara mer. En wipe tömmer bara andvändardatat och skall inte resultera i en telefon som inte bootar.

Vad hade du för ROM installerad?
    Gjorde du en Wipe från Clockwork recovery?

Att den bara visar grön androidlogga kan iofs betyda att du är i "fastboot" läge, dvs startat med volym upp. För att boota recovery är det volym ner som gäller.

3. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har fixat min telefon. Så en kompis bad mig fixa hans med. Så jag började göra som jag gjorde förra gången. Men hade svårt att få in clockwork recovery men jag hade tryckt install så det borde finnas där, men gick inte installera firmware. Så såg jag att i den nya versionen så fanns det wipe direkt där. Tänkte att jag kunde köra det för att se om det hjälper, kanske fanns nått han gjort som störde.

Så jag tryckte där, och förväntade att det startar upp eftersom jag trodde det var just att den rensa all data. Men nu bootar hans mobil inte längre. Är lite orolig eftersom det inte är min telefon (tur att den är så billig).

Kommer testa följa denna guiden https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25163, borde funka hoppas jag.

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Vänta lite nu... Varifrån gjorde du wipe? Från en app som ROM Manager eller Recovery Manager eller har du lyckats boota den i Clockwork Recovery?

Det är inte så att din kompis mobil är en av de nya Comviq telefonerna som levereras med Android 2.2?

5. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gjorde wipen från ZTE-Blade Recovery Manager 0.34b. Fanns alternativet "Wipe user data - wipe data/factory reset". Sen bootar den inte.

Nej han har köpt den från telia med abonemang, han har till och med haft den längre än jag så.

6. itomg

itomg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Den fastnade bara i booten, nu gick den igenom och systemet finns kvar. Antagligen var det något krabb.