Wireless Bridging/Repeater Problem

Diskussion i 'Off Topic' startad av stening, 20 jan 2010.

1. stening

stening Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Första frågan är dessa samma sak (Bridgin och repeater)?

Har ett Cisco EPC2425 (comhem modem/router) kopplat i comhems uttag på övervåningen jag har en stationär dator på undrevåningen och skulle vilja att denna fick tillgång till internet. Har även en Netgear wnr3500v2 som jag tänkte att jag kunde koppla ihop via wireless repeater och plasera i rummet vid den stationära datorn och plugga in en ethernet kabel...

Detta verkar tydligen vara lättare sagt än gjort.. då modemet har en sak som heter bridiging och inte repeater så antog jag detta var samma sak, efter mkt pysslande i inställningarna hos modemet och routern lyckades jag få signal till Netgearen (har fram tills nu haft dom ihop kopplade så jag inte skulle behöva koppla upp mig till ett nytt nätverk varje gång jag ändrade något) men när jag kopplar ur Netgeare router så blir dess nätverks uppkoppling instabil och obrukbar tabbar kopplingen helatiden och vet inte äns om den tidigare trådlösa ihopkopplingen mellan mina två enheter fortfarande fungerar.

Är det äns möjligt det jag vill uppnå och vad gör jag för fel i sådant fall?

Hoppas ni förstår vad jag menar och vad jag är ute efter i min beskrivning :)

2. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm..
    http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linking_Routers där kan du läsa på dig lite.

Svårt att säga vad exakt du gör fel. Om du nu får signal och det funkar till och från så har du ställt allt rätt. Att det funkar dåligt kan ha o göra med att det är olika nätverkschip i dina två routrar och pga det så blir dom lite inkompatibla.

Att länka routrar är något väldigt användbart och behöver inte vara speciellt svårt, men tyvärr så är det sällan det finns riktigt bra stöd i deras mjukvara.