Wisepilot 4.0

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av =MAVIA=, 8 feb 2011.

1. =MAVIA=

=MAVIA= Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har uppgraderat Wisepilot till 4.0 då jag fick frågan när jag startade Wisepilot på min X10 mini. Har också tecknat en livstidslicens för "Mina kartor" för att kunna ladda ner dessa till minneskortet. Detta var tidigare gratis i version 3.0 och fungerade. Nu har menyn "Mina kartor" försvunnit och SE-supporten fattar nada när man försöker förklara problemet. Har f-n betalt och då ska det fungera annars pengarna tillbaka. Ingen annan med detta problem här?

2. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vem har du köpt licensen av? Inte av SE väl, så det är nog inte till dom du ska vända dig om det är Wisepilot som bråkar.

3. =MAVIA=

=MAVIA= Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man skriver till Wisepilots support och då svarar SE-supporten. Programet är ett standardprogram till X10 Mini och därför sammarbetar de, får man hoppas i alla fall. Jag blev lika förvånad som dig när SE svarade.

Hit vänder man sig och som du ser är det en SE-adress.

https://sonyericsson.wisepilot.com/wse1/site/portal.jsp

Last edited: 8 feb 2011
  4. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När jag kollar i min 4.0 så hittar jag "Mina kartor" här: Mer -> Shop -> scrolla till slutet i listan -> Mina kartor.

Är det den du letar efter?

5. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Nej, den slutar på wisepilot.com så den går inte till företaget sonyericsson. Det ser ut att vara företaget wisepilot.com's sida för support till sonyericssons kunder. Mer än så säger inte adressen i sig.

6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    369
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Lite offtopic: Läste för ca ett halvår sedan att Wisepilot skulle läggas ner i Mars 2011, stämmer detta och vet någon som vet hur länge till Wisepilot kommer att fungera?

Någon som kan ladda upp en screenshoot från en X10 som kör Wisepilot i navigeringsläget? Hittar ingenting när jag Googlar.

7. =MAVIA=

=MAVIA= Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är inte där. Jag har köpt Mina kartor och Premium Navigation så de valen finns inte längre under shop. Nu skulle det dykt upp en meny med Mina kartor och valet ladda ner kartor. Men det valet finns inte! Där är problemet. Skickade in ännu ett supportärende på deras hemsida för Wisepilot Mitt Konto. Blev ombedd att ringa upp och gjorde så. Deras förslag, återställ telefonen! Mitt svar, glöm det! Tänk om man skulle fått samma svar ifrån ex. Garmin efter att installerat ett av deras program på datorn. Installera om Windows...Android flyttar en tillbaka till årtiondet då Win 3.1 var nytt o fräscht! :cry:

Som alla kanske noterat med senaste SE-update så är numera Wisepilot 4.0 standard.

8. espling

espling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fy f-n! :(

9. =MAVIA=

=MAVIA= Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är löst! De hade lyckats sätta fel startdatum på prenumerationen av denna funktion. Jag tackar Anna Södling på Wisepilot Support för hjälpen. Vilken tur att man inte följde rådet ifrån SE:s Wisepilot support att återställa telefonen!

10. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det var inte Wisepilot utan Wayfinder som Vodafone köpte för en tid sedan...

Pzycic gillar detta.