Hej, Är det någon mer än jag som har reagerat över den usla wlan prestandan på Magic ? Jag har en 100 Mbit lina hem och med mina datorer som är anslutna över wlan får jag en nedladdningshastighet på ca 22 Mbit/s ifrån bredbandskollen. (Vilket stämmer bra med den teoretiska throughputhasitgheten för 802.11g) Med Magicen får jag dock bara ca 5 Mbit/s i nedladdningshastighet. Enligt min router så ligger alla datorer på en fast transmissionrate på 54 Mbit medans Magicen varierade mellan 11 och 22 när jag tittar. Har detta någon påverkan på mottagningshastigheten ? Vilken throughput har ni andra på WLAN jämfört med ert teoretiska max? // Suzpel
"Tvingade" igår min Magic att använda Transmissionrate 54 utan någon som helst skillnad på nedladdningshasighet. Antar att det är prestandan på IP stacken ihop med CPU kraften som sätter begränsningar på throughputen. Lite tråkigt att inte kunna nyttja WLAN fullt ut. Hoppas att det är bättre på Nexus. // Suzpel
Bättre på Milestone Har precis fått hem min Milestone och där når jag ca 10 Mbit/s vid en första test, dvs dubbelt så bra som på min Magic. // Suzpel