Wopad Root + Froyo

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Methaniel, 11 feb 2011.

1. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har igår och idag testkört en Custom Rom från Slatedroid för Wopad 7001, den har visat sig stabil med endast några få buggar så jag tänkte slänga in info och länkar här.
    Jag har inget med utvecklingen av denna Rom att göra utan ville bara ge andra Wopad användare en hjälpande hand. GÖR DETTA PÅ EGEN RISK. NI KAN BRICKA ER TABLET!
    All cred går till Li0nHeart, Lefeu, Flip3547 mfl. på www.slatedroid.com

Gå till Slatedroid och hämta hem den senaste versionen av Li0nHearts custom Rom.

Gå vidare till Denna tråd och hämta hem RKTools. Läs igenom guiden i denna tråd. Om ni är dåliga på engelska kommer här en något förtydligad översättning.
    • Packa upp rktools på din dator.
    • Starta RKAndroidBatchUpgrade som ligger i den uppackade mappen.
    • Stäng av din Tablet.
    • Håll in Back/ESC knappen på din tablet.
    • Medan du håller in knappen kopplar du in din tablet via USB till din dator.
      • Om det är första gången installera drivrutinerna från mappen 281x driver
    • Din Tablet ska nu kännas igen som "RK281X Device" och den oranga rutan i RKAndroidBatchUpgrade kommer bli grön.
    • Tryck på "..." till höger om "Image"
    • Leta reda på filen "update_froyo_v(xxx)" och välj den, Boot Version m.m kommer då att fyllas i automatiskt.
    • Tryck på "Upgrade" och vänta.
    Nu kommer programmet att flasha din tablet, den kommer sedan reboota 2 ggr. Vid första reboot wipar den cache och data (DU FÖRLORAR ALL DATA PÅ INTERNMINNET!!!) och sedan bootar den om normalt, jag tror det tog drygt 5 minuter för mig. Ha tålamod.

Denna rom har ett par buggar.
    • När du bootar upp måste du släcka skärmen med sleep knappen och väcka den igen för att touch ska fungera.
    • Accelerometern funkar ej. Det finns ett program med för att vrida mellan landscape och portrait manuellt. (jag gick helt enkelt igenom mina appar och låste orientation som jag vill ha den)
    • Wifi policy måste ändras till "Never"
    • Man måste trixa för att få Market att funka.
      • Gå in i market och vänta på updateringen (rund ring i aktivitetslisten)
      • Cleara Cache för market
      • Delete Data för Google Services Framework
      • Re-Boot och gå in i market.
    Med denna rom kan man enligt uppgift spela Angry Birds, har ej haft tid att testa själv ännu. Men för mig har den löst de flesta problemen jag hade. Att den inte vaknar upp från sleep är inte helt borta men det händer mycket mer sällan. Kindle fungerar perfekt.

(Jag skrev en ny tråd eftersom jag ansåg att instruktionen skulle finnas på en första sida. Om Mods anser detta fel så kan ni ju merga den med Wopad tråden.)

/Puss puss

2. goofygoofy

goofygoofy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Ny här. Har några frågor.
    Hur funkar paden nu efter en tids användande med den nya romen?
    Fixar den här romen problemet med youtube och wifi anslutningen som kopplas ner?
    Hur tar man en backup på sin befintliga rom för att kunna återställa om man vill?
    Är det värt att uppdatera?

3. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Min pad funkar utmärkt, mycket bättre med denna rom än med original.

Youtube problemet fixas inte. Det verkar som att youtube kräver väldigt bra signalstyrka på Wifi, om den inte får det blir den sur och sabbar Wifi för alla andra!

Backup kan jag ej svara på, kolla på slatedroid ifall det står något där. Det kanske går göra i RKTools? Glömde min tablet ombord och är hemma nu, kan testa det när jag kommer hem nästa gång (runt den 20 mars tyvärr)

JA, det är helt klart värt att uppdatera, att autorotationen inte funkar vänjer man sig snabbt vid, man hittar tricks för att få den att snurra av sig själv. Tex vänder Facebook alltid den till Porträtt.

Last edited: 25 feb 2011