Som ni kanske märker så undrar jag hur den nya Windows Phone 7 kommer stå sig gentemot Android OS. Några punkter som jag funderade över, självklart så kan ni inte besvara alla frågor redan nu innan OSet finns ute.. men vad tror ni? Design Snabbhet Applikationer Kompabilitet TelefonUtbud
Mina personliga åsikter: Design: Hela operativsystemet känns trångt och ihoptryckt. Vet inte varför. Snabbhet: Snabbheten är väl okej, men kravet för att få använda systemet i sin telefon är att det är en High-endtelefon, så det ter sig rätt så naturligt. Applikationer: Eftersom det är omskrivet från grunden så kommer inte några äldre WinMoapplikationer fungera på telefonen. 3:epartsprogram kommer inte heller kunna multitaska. Kompabilitet: Som jag skrev tidigare så kommer alla applikationer vara tvugna att skrivas om från grunden. Telefonutbud: Endast toptelefonerna kommer få köra WP7, vilket resulterar i högre priser, och en mindre användarbas. Slutsats: Jag tror inte att det kommer bli någon storsäljare precis. Den begränsade användarbasen iom de dyra telefonerna resulterar i ett sämre applikationsutbud. Hela systemet känns som något som någon fjortis med alldeles för rika föräldrar köper bara för att snubben i butiken säger att det är bra integration med facebook.