WPA2 Enterprise på android tablet

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av jabbeboy, 28 sept 2010.

1. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Tjena.
    Det är så att jag nyligen har köpt en Android tablet(iRobot) och fungerar utmärkt till mina behov.
    Men en av de största anledningarna för att jag köpte den var för att jag ville ha något att surfa med i skolan.
    På JTH har de alltså eduroam med wpa2 enterprise, och efter att jag läst så har jag uppfattat som att android 1.5(som jag har i min) inte stödjer denna kryptering:(

Men läste på diverse sidor, en av de http://pboos.ch/wordpress/2009/04/android-using-wpa2-enterprise/
    att det ska vara möjligt att gå in manuelt i systemets wifi inställning(txt fil) och lägga till nätverket och de uppgifter och rader som behövs, så skulle androiden automatiskt kunna ansluta.. Har gjort detta, men ingen lycka:/

Har även installerat en app som heter Wifi Finder, och när jag söker där så hittar den ett flertal nätverk med namn eduroam och olika kanaler, jag lyckas ansluta i de programmet, men efter någon minut disconnectar den, men har inte fått något ip adress eller lyckats komma ut på nätet ändå....:(

Någon som vet fler tips?? Vill gärna att det ska fungera, och vet att de ska fungera för de har gjort de för andra med htc telefoner..

Desperat:;/

2. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med min Spica innan den fick 2.1. Vissa rootade lurar och någon enstaka HTC kunde ansluta till nätverket, men de flesta fick klara sig utan. Har tom varit lite problem för vissa även fast man kör 2.1/2.2.

Har du följt någon instruktion som finns tillgänglig på HJ.se? Jag har för mig att vi upptäckte en del skillnader mellan pc/mac och olika telefoner där. Kan vara så att den du har kollat på är felaktig.