Jag snubblade över en tråd på ett annat forum som nämner Wuzhenhua Player som verkar vara någon kinesiskt app för android och skulle stödja följande film- och musikfilformat:
Wuzhenhua player support format: 4xm,8bps,aac,ac3,eac3,amv,ape,dca,imc,alas,rm,rmvb ,nuv,ptx,tta,wma,wmv,flic,
flac,flv,g726,h261,h263,h264,mp1,mp2,mp3,mp4,smc,t mv,dvdsub,dvbsub
Tydligen så ska det inte klara landskapsläget särskilt bra ännu, men kan ändå vara något för de som ännu inte hittat än videospelare eller musikspelar som klarar bl a .FLAC.
Jag ska installera detta på min Nexus One och se om det funkar bra. Undrar väl först och främst om någon annan vågat sig på detta program?
Någon tycks ha gjort en engelsk översättning på några av menyerna som finns i slutet av tråden där jag hittade programmet.
Uppdatering 1: Jag kan bekräfta att .flac fungerar bra dock så har jag bara kunnat välja en fil i taget men inte kollat närmare ännu. Ska prova att ansluta ett par bluetooth lurar för att se hur ljudet blir då(Sony BT-50).
Uppd 2: Var tvungen att ladda lurarna. Har kollat programmet närmare nu och det är ett väldigt simpelt program med bara motsvarande "Open file", "play", "stop", "pause" och "close" så det finns inget sätt ännu att köa upp musik och film, men det är iaf en bra bit på vägen.
Har inga filmer att testa med, men det kanske någon annan kan göra?
Last edited: Mar 19, 2010