X10 Avstå eller stå i kö?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Ellumination, 16 mar 2010.

?

Har din åsikt ändrats efter Gustav Anderssons sågning?

Poll closed 5 apr 2010.
  1. Nej, har sett snabbare X10: or. Android 2.x ger garanterat en rejäl boost!

60,0%
  2. Osäker, men ska inte förhandsboka/avbeställa den.

20,0%
  3. Ja, han kan sin sak och om fler håller med blir det ingen X10 för mig. Bye Bye SE

22,9%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Nu efter att ha sett Gustav Anderssons sågning av X10, vad säger ni?
    Är den ändå något att ha?
    Kommer ni avboka, eller inte köpa den efter att ha sett recensionen?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Invänta fler recensioner/omdömen är mitt tips. Kanske har den precis så många brister som Gustav säger, kanske inte. Man bör i vilket fall som helst inte basera sitt val på en enda recension. Invänta 2-3 st till och fatta sedan ett beslut.

3. djesko

djesko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Blir köp ändå.

4. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har sett den där Gustavs videor tidigare, och man märker att han är en riktig Applefanatiker. Recensionen är ju inte direkt seriös då större delen av den bara består av honom viftandes med telefonen i luften utan att egentligen visa något. Men SonyEricsson är ondskefullt har han nog lärt sig av Steve "Jesus" Jobs.
    Kolla Mobils test av den. Där har de en helt annan uppfattning om den. Han säger ju t.ex. att webbläsaren är löjligt snabb precis som resten av telefonen. Han testar den även utomhus i dagsljus för att "försvåra" för skärmen. Även Lucy på Stuff Magazin säger att den väldigt snabb i sitt minitest.

Last edited: 17 mar 2010
  5. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Håller med manny om detta. Bara en resention och denna gjord av en person som kanske inte alltid har vart så pålitlig. Samtidigt så kollar man på mobils testrapport http://www.mobil.se/articles/Webb-tv-Sony-Ericsson-Xperia-X10-1.338350.html Så är den av en helt annan ton än vad feber.se är. Dock så är mer nyfiken på vad gänget på swedroid säger om telefonen. De har ju fått in en för att testa så det kommer att bli intressant att se vad de säger om den. Tänker dock inte avbeställa min även om den skulle bli total sågad. Den har vissa funktioner som jag vill åt i en telefon som jag inte får med Desire eller N1 tyvär.

6. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hans sågning betyder inget... var ju sjukt dålig "test", jag kommer iaf invänta lite mer information inte minst från swedroid :)

7. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Om jag skulle varit intresserad av X10:an så skulle jag avvaktat lite och kollat på lite fler recensioner och kanske vänta på lite videor. Du kanske vill känna på den själv också innan du köper den?

8. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har faktiskt avbeställt min X10 men är fortfarande mycket sugen på den. Anledningen till att jag avbeställde den är helt enkelt att jag nog vill bilda mig en egen uppfattning om telefonen innan jag bestämmer mig. Kan dock inte förneka att de sista dagarnas inlägg och recensioner har gjort mig osäker. Den enda telefonen som skulle vara aktuell som ett alternativ är HTC Desire som jag inte tycker är lika snygg. Jag värdesätter dock bra ljud och en bra kamera så troligtvis kommer jag nog välja X10 ändå. Jag kommer att ta mig en riktig funderare på hur jag vill använda telefonen och framför allt utgå från det när jag bestämmer mig. Ser jag att jag kan klara mig med Android 1.6 utifrån mina behov kan jag säkert stå ut med att vänta ett halvår på en uppdatering till 2.1 för att sedan fylla telefonen med "roliga" apps.