X10 mini hängde sig vid avslut av samtal

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Lennart, 12 aug 2010.

1. Lennart

Lennart Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag fick jag ett problem med min X10 mini. Jag hade ringt ett samtal och tror att jag kom åt någon nummerknapp när jag skulle avsluta samtalet och då försökte den göra en MMI-sekvens (eller USS-nånting). Jag såg inte riktigt vad dialogen sa.

Hur som helst så gick det inte att avsluta samtalet. När jag tyckte på röda luren så ändrades texten till "avslutar samtal". Men samtalet avslutades inte. Jag kunde använda alla andra saker på telefonen, typ koll mail och öppna andra applikationer. Men jag kunde inte stänga av telefonen med powerknappen, hur länge jag än höll in den. Det gick heller inte att rycka batteriet så lätt eftersom X10 mini har integrerat batteri.

Som jag såg det så fanns det två lösningar:
    1. Låta batteriet ta slut
    2. Använda debuggern

Jag valde alternetiv 2. Jag kopplade in en USB-kabel och anslut telefonen till datorn. Jag har sedan tidigare installerat Androids SDK (utvecklingsmiljö) och drivrutiner och det gick bra att koppla upp sig till telefonen.

Jag försökte först köra "adb shell" och sedan "ps" för att lista alla processer. Jag hittade någon process som såg ut som telefonapplikationen och prova att köra "kill 1400" (1400 var mitt processsnummer). Men det gick inte för jag hade inte rättigheter att avsluta processen.

Då kom jag på att jag kunde köra "adb reboot" och det fungerade! Telefonen startade då om.

2. ozp

ozp Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Man kan hålla inne powerknappen och homeknappen samtidigt så startas minin om.