x264 på Xoom

Diskussion i 'Motorola' startad av dexter, 3 nov 2011.

1. dexter

dexter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderar på att införskaffa en Xoom men jag måste först försäkra mig om att detta funkar. Hur är det med x264-filmer (i mkv-containern) i 720p? Går dessa att spela utan problem, om inte i inbyggda videospelare så i någon som går att tanka hem. Jag har tänkt att se en hel del film/serier på plattan så det är direkt avgörande om dessa format går att kolla på.

2. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Med dice player går det fint. I alla fall från minnet. Jag har problem att streama från min NAS men det är nog bara nå inställningsjoox då andra verkar få det att funka.

3. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Min upplevelse också. Med dice från minnet fungerar det fint med de flesta filmer. Har dock stött på en del lite äldre kodade filmer i mkv som laggar lite. Men alla nya tvserier jag kört i den har fungerat klocka.

4. Statsminister

Statsminister Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det funkar absolut inte bra. Köp ingen platta med tegra 2.

5. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ehmm troll inlägg eller? Man kan inte bara skriva så där utan att bygga ut med lite mer fakta.

Som sagt ovan, med filerna på minnet eller extra minneskortet har jag inte haft några större problem.

6. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Håller med SEAL. Köp ingen platta med Tegra 2 om du vill spela upp 720p releaser som du hittar som torrents.

Och detta har diskuterats mycket och är vida känt att Tegra2 har ett begränsat stöd för video. Är bara du tittar i äldre trådar över enheter med Tegra 2 plus en snabb sökning på google ger dig all information du kan tänkas behöva varför Tegra2 är ett dåligt val om man ska spela upp video.

Visst hjälper Dice player till så att det fungerar lite bättre men är ändå långt ifrån bra då problemet sitter i hårdvaran och inte spelaren.

Så ska man se film så satsa på en platta som ej har Tegra2. Råder dig att vänta på en platta med Tegra 3 eller valfri annan platta så länge de inte har Tegra2

Last edited: 3 nov 2011
  7. Statsminister

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Troll? Nej.

Som Andreas så fint påpekade så är tegra2 mer eller värdelös när det kommer till mkv. Finns massor med info om problemet, så jag behöver knappast förklara det närmare. Konstigt att du missat det. Efter 2 plattor med tegra 2 så har jag nog aldrig sett röken av en 720p mkv som har varit ens i närheten spelbar.

Troll bor i skogen och äter små barn.

8. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Då är det konstiga mkv-filer du fått tag på eller så kör du en sunkig/gammal spelare.. Jag har en hel drös med filmer som fungerar mer eller mindre perfekt. Jag har också, som jag nämnde tidigare, även releaser som fungerar jävligt dåligt, men de flesta fungerar faktiskt riktigt bra!

Min personliga åsikt är Dice player FTW!

Ska man ändå ha en surfplatta och vill ha den just nu så finns det egentligen inga bättre alternativ. Ska man ändå vänta ett tag så är naturligtvis en Tegra 3 bättre. Precis som allt annat som är nyare..

Last edited: 3 nov 2011
  9. dexter

dexter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja här var det ju olika bud. Grejen är att jag verkligen gillar allt med Xoom, formatet, SD-kortsläsare, priset osv. Men jag tål verkligen inte kvaliteten på XviD-filmer och jag orkar inte sitta och konvertera om releaser för att få dom i ett videoformat som Xoomen gillar. Vet inte riktigt vad jag ska göra, har ingen lust att vänta i ett halvår på att köpa en platta.

Edit: Efter att ha läst runt lite mer på olika forum så verkar det som att dom flesta rekommenderar att vänta på att plattor med Tegra3 släpps på marknaden.

Last edited: 4 nov 2011
  10. Statsminister

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det gör du helt rätt i. Då jag älskar min Asus Transformer och använder den till det mesta, så är den faktiskt inget att ha när det kommer till mkv. Funkar fint med mp4, divx, vid osv. Men 70 % av alla 720p mkv releaser från tex to**entl**ch.c*m funkar dessvärre INTE, oavsett vad tidigare trådskrivare hävdar. Som sag, alla forum kryllar av detta fenomen och tror även Asus har uttalat sig i frågan. Det är ren faktia. Äve jag har testat med nyaste Dice och massor av olika filmer.

Kör på en Asus Transformer Prime när den kommer, då blir du supernöjd!

11. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Alla de vanligaste serie releaser i 720p fungerar inte tillfredsställande. Utan det laggar och tappas frames.

"mer eller mindre" låter ju tryggt,
    Visst kan man se endel men det är ingen 100% upplevelse, Och jag vill då att det ska flyta på som det är tänkt.

Sons.of.Anarchy.S04E09.720p.HDTV.x264-ORENJI
    Dexter S06E05 720p HDTV X264-DIMENSION [eztv]
    American.Horror.Story.S01E05.720p.HDTV.x264-IMMERSE

Är några exempel som Tegra 2 plattor EJ klarar av att spela upp.

"Ska man ändå vänta ett tag så är naturligtvis en Tegra 3 bättre. Precis som allt annat som är nyare"

Håller inte med om det påståendet. Exemplen ovan spelas upp perfekt på den första plattan som Samsung släppte dvs Galaxy Tab 7"

@ Dexter
    Du gör helt rätt i att vänta på Asus Prime då den klarar alla format. Asus har till och med sagt att kommande plattor med Tegra 3 kommer fixa video perfekt även de releaser som är skumt eller dåligt kodade. Kommer själv att hoppa på Prime tåget då jag är less på att konvertera eller använda Plex för att streama video till plattan

Last edited: 4 nov 2011