För er som har missat detta i X10 Mini/Mini Pro-delen så finns nu en fungerande metod för att låsa upp bootloadern även till X8. HOW-TO samt mer info finner ni såklart på XDA: [HOW-TO] Unlock and verify unlock of bootloader | X8 | W8 | X10 mini | X10 mini pro | - xda-developers
Jag har provat LinuxDX kernel och den funkade perfekt förutom nackdelen att wifi buggar loss så ja kör med vanliga kerneln unlocked. väldigt enkelt o unlocka.
Körde du då med GingerDX rom:en, för doixanh skriver på xda så här: "1. This kernel is tested by me only on GingerDX. I don't test with other ROMs, so it is only supported if you are using GingerDX. (Perhaps this will change in future, but not now)" ?
Flashtool som är mycket enklare att använda. Klicka bara på Plugins>Bootloader Sent from my E15i using Tapatalk
Tack! När jag klickar på "plugins" så händer det inget(verkar vara tomt under den fliken). Måste jag ladda hem andra program också? Jag har bara rootat mobilen och sedan laddat hem flashtool.
1. Återställ mobilen med SEUS eller PCcompanion. 2. Roota mobilen med Flashtool annars kommer det inte funka. 3. Nu ska du acceptera rootåtkomst på din telefon när den är ihoppkopplad med Flashtool med Usbdebugging aktiverat. En ruta kommer ploppa upp på telefonen. 4. Klicka på Plugins>Bootloader 5. Följ sedan bara instruktionerna programmet ger dig