X8, Wildfire, något annat?

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Dirk Diggler, Oct 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Jag behöver verkligen hjälp här...

Jag har en Liquid idag som jag är nöjd med förutom på en punkt: den är för stor. Jag vill ha en ~3" skärm.

En mindre alltså... Först tänkte jag på Wildfire. Problemet där är ju att upplösningen är så låg att vissa appar inte kommer funka samt att det ser kasst ut över lag. Sen är den 3,2" och den jag har nu 3,5". Liten skillnad även om telefonen i sug är mindre...

Så storleken på själva telefonen är rätt men upplösningen fel. Då kom jag och tänka på X8! Perfekt! Eller?

Nja... 128 internminne? 256 ram? Större yttermått än Wildfire? Den är alltså hårdvarumässigt sämre än Wildfire på ALLT men har rätt upplösning. Och perfekt skärmstorlek.

Vad skall jag ta mig till? Detta är frustrerande!!

2. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hmm.. X8 är mig veterligen mindre (men för all del 3mm tjockare) och betydligt lättare än Wildfire. Processorn i X8 är dessutom snabbare.

Wildfire: 106.8 x 60.4 x 12 mm, 118 gram
    Xperia X8: 99 x 54 x 15 mm, 104 gram

Vi fick för övrigt in vårt ex av X8 under kvällen, så en recension utlovas inom kort. En unboxing/first impressions förhoppningsvis redan i morgon.

3. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Såg detta. Jag låg i sängen och måste vart ofrivilligt full när jag jämförde storlekarna...

Då är det egentligen bara det interna lagringsminnet på 128MB som ju kan tyckas är i det mindre laget. Stör man sig på en sådan sak?

4. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

128mb ram minne är helt klart enligt mig en begränsning om man använder tyngre program, har flera hemsidor uppe i webläsaren samtidigt som då inte alla kan ladda samtidigt i bakgrunden om du nu har flera som gör det men framförallt när du har flera program uppe samtidigt och växlar mellan de, dvs multitasking.

Du kan jämföra med en dator som kör exempelvis 1gb ram i windows 7 jämfört med 2 eller 4gb ram. De med de senare kommer göra att allting flyter på bra mycket bättre även vad gäller operativsystemet.

Vet däremot inte hur pass bra android utnyttjar arbetsminnet osv så det blir delvis bara spekulationer men teoretiskt sätt är det bättre med en mängd arbetsminne a.k.a ram minne

5. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

128 MiB RAM låter i minsta laget med tanke på att X10 mini har 256 enligt pdadb. pdadb har ingen info om RAM-minnesmängden i X8:an; däremot att det är 128 MiB ROM tillgänglig för användaren..

6. Dirk Diggler

MINA ENHETER

Det var 256mb och inte 128.

Och att ha uppe fler än 3 tabs i Opera mini har jag aldrig. Men tre funkar klockrent ivf!

Thread Status:
Not open for further replies.