Har nån här testat att köra XBMC på sin Xoom? För mig krashar det hela tiden, och det verkar väl vara så för fler xoom-ägare om man kollar på xbmc-tråden på xda. Frågan är dock ifall det bara är för EOS-rommar det krashar eller om det krashar på vanliga ICS också. Jag kör EOS-ICS-rommen för 3G och på xda har jag bara sett folk med EOS på sin xoom klaga (men inte heller sett någon hävda att det funkar på "stock-ICS" på xoomen). Har inte jättestor lust att byta rom, så innan jag gör det tänkte jag höra ifall nån har testat xbmc på sin xoom och fått det att funka, och i så fall, med vilken rom?
Har du testat Non-NEON-versionen av Nightlies från xda? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089 Enligt tråden ska den stödja Tegra2, ska testa den när jag kommer hem på min Stock 3.2. När man läser lite till: XOOM 3g's running EOS ROMS appear to crash with a 0xdeadbeef pointer dereference
Ja det är non-neon-versionen jag kört, och jag har sett EOS-kommentaren där. Dock så är det vad jag vet inte bekräftat av någon att det funkar på icke-EOS roms, vilket är anledningen till min fråga. Om du kan testa på din stock-xoom vore det nice
Jag fick 4.0.4 uppdateringen idag så jag installerade den innan jag testade xbmc. Kan inte påstå att det fungerar helt felfritt - kraschar lite från och till när jag försöker lägga till nätverksplatser i videobiblioteket.
Ok, då verkar det funka bättre än med EOS då. För mig dör XBMC efter max 20-30 sekunder, och utan att jag gör något överhuvudtaget (dvs bara starta xbmc och väntar en liten stund). Tack för testet!
Med tanke på att den mer eller mindre kraschar vad jag än försöker lägga till i biblioteket så är det rätt så oanvändbart just nu