XBMC Remote

Diskussion i 'Applikationer' startad av topfs2, 25 jul 2009.

1. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Det skulle vara riktigt fint. Jag använder XBMC nästan dagligen, så en app skulle smaka. Jag gillar utseendet på Iphones applikation, så gärna något liknande!

3. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bra initiativ! Fick just syn på tråden så jag har inte testat än. Men vad ska jag göra på XBMC-sidan för att det ska lyssna på detta program? Funkar det förresten mot XBMC på Xbox, eller måste man köra det under GNU/Linux?

4. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt du behöver på Xbox är att du måste ställe fjärkontrollen till port 80 (framförallt matcha porten på xbox och android).

Sen behöver du (om du vill använda fjärrkontrollsdelen) en relativt "ny" version av xbmc, typ atlantis och senare. Och du behöver godkänna fjärrkontrollering via EventServer ifrån andra datorer.

Förövrigt har det hänt mycket och programet börjar nu bli mycket trevligt att använda, nyaste versionerna laddar och fixar thumbs relativt smidigt, snart kommer alla vyer använda covers och sånt.

Förövrigt ska vi ändra mycket i UI't nu så ifall det finns duktiga grafiker som är villiga att släppa grafiken under öppna förhållande (koden är GPL så ungefär därikring) så hade det varit super kul ifall det finns någon som kan och vill hjälpa till.

/Tobias.

5. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Trevligt projekt. Dock mkt force close när jag browsar min musik-samling. Även XBMC verkar frysa under tiden så jag misstänker att hela protokollet är lite kasst när det gäller att skicka långa listor.

Kan tänka mig att den funkar rätt bra för filmer.

6. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det beror på att vi laddar ner listan i samma tråd som UI't, detta är under förändring och jag har tänkt ändra det redan till nästa version. Så force close kommer eftersom programet slutar svara, eller tar för lång tid på sig rättare sagt. Så om du bara väntar kommer säkerligen listan.

Dock att XBMC låser sig låter mer än illa, det är ingenting jag har bemött, dock har jag inte fruktansvärt stora listor :) Vilken version av XBMC har du och så? Jag ska försöka få skiten att hänga sig här med :)

Tack för testerna!
    /Tobias

7. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

XBMC fryser för en stund, ser att RSS-feeden stannar på förstasidan. Men den brukar starta igen, men kan dröja rätt länge för mig. Jag kör Atlantis.

Hittade en konstig bugg också. I listan över mina mp3-kataloger (Artister) så tog jag upp tangentbordet och skrev ngt, på tex, M. Då scrollade den ner långt till ngt artistnamn där, men när man klickar så öppnar något på A, alltså som om listan inte hade scrollats alls.

8. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Riktigt bra initiativ!

9. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hehe, ja jag märkte precis den buggen me :) jag har disablat snabb filtreringen tillsvidare men ska lägga till den igen när jag har förstått hur jag ska lösa felet.

Nu hämtar den (0.2.4) listor utanför UI tråden så nu hoppas jag på att force-closed ska försvinna :)

Och jag har lagt till en ny vy för albums (freezy's kod, finns screenshots i tråden men ska lägga till dem på googlecode.)

10. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

fjärrkontrollen funkar bra. Men inte now playing. Den ger force close. Och Väljer jag music/picture/Video så får jag http://.../xbmcCmds/xbmchttp?command=Getshares(video). men jag kör en version av xbmc(xbox) från januari. så jag ska uppgradera nu. Ser om det blir någon skillnad.

11. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur fungera eg. aTrackDog? Provade den på denna och den hittade inte den nya versionun nu. Något som kanske går att fixa? :)

12. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu har jag lagt in den senaste versionen. Men problemen kvarstår :(

13. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror programmet måste finnas på market för att aTrackDog ska fungera. Vilket det inte gör än så länge.

Konstigt att många här har sådanna problem med now playing, Vilka telefoner har alla? Sandos har Magic ser jag?

SkogsTrollet fungerar Music och sånt annat? för fjärrkontrollen kör över annat protokoll.
    Vilken telefon har du?

14. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Sorry, det borde jag ju har skrivit. Jag kör en omoddad Magic 32A. Hur menar du med musik och annat? Det går bra att använda webservern från en dator (brukar köra EEEn från balkongen :D). Rätt port är angiven osv. Jag somna dock ifrån igår och ska kolla routern också. Men eftersom det funkar från datorn (ubuntu) så borde det ju fungera från mobilen. I'll have a looksy.

Edit: Ska tilläggas att när jag installerade den senaste releasen (r78) så försvann felmedelandet. Nu får jag force close istället när jag väljer music/pictures/videos och now playing.
    Kör xbmc 9.04.1 r20848 t3ch. (Xbox)

Last edited: 7 sept 2009
  15. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Nån som provat XBMC på PC?

16. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har kört det något år. Har ingen Xbox. Fungerar oftast bra, men kan kräva lite pill i vissa fall.

17. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Hehe, jag var lite otydlig såg jag. Jag menade om någon har provat appen för xbmc på PC, som jag själv använder. Är helt förälskad i Aeon-skinnet. Mycket pill som sagt, men vackert.

18. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder bara XBMC Linux och Live så appen är utveklad mot det, har inte haft chans att testa mot Xboxen alls

19. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lattjade igår med denna app mot xbmc-linux, funkar super. skönt som fan också går snabbare å bläddra i telefonen än på tvn hehe

Testade även en annan xbmc-app som finns, någon schweizare som utvecklat - den har lite mer funktioner tror jag, som att kan styra musen via touch sen att den pausar filmen när ett samtal kommer in och visar numret på skärmen.

20. sandos

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Pausa film när det kommer in samtal är ju killer feature :)