Har installerat XBMC för android på min platta men det går inte att starta den. Står att den inte stöder denna platta. Någon som testat att köra XBMC ?
Den funka inte på min tab heller, det står att den inte är kompatibel..kör med 4.1.2. Testa den även på min tf300 och där funka de hur bra som helst, inga problem alls allt flöt på.
Vilken platta har du? 5100, 7500? Vilken rom kör du på Original, CM eller annan? Vilken Androidversion använder du? Skickat från min GT-P7500
Jag har XBMC på min platta och det fungerar fint. (P7510) Ni måste se till att ladda ner no-neon versionen från XBMC Google Code sidan.
Jag har 5100 och provade "XBMC Nightly APK for Non-NEON Devices", men när jag ska ut på nätverket för att lägga till mapp (smb) så söker den i all evighet utan att hitta något nätverk. "Official XBMC 12 for Android Frodo RC3" funkar utan problem att lägga till mappar från nätverket - däremot är uppspelningen av film hackig även på standardmaterial. Kan uppspelningen fungera bättre i "XBMC Nightly APK for Non-NEON Devices", eller är det samma? I så fall behöver jag inte prova mer eftersom det var otittbart.
Jag kan lägga till SMB shares i "XBMC Nightly APK for Non-NEON Devices". Jag gör såhär: Video -> Files -> Add Videos... -> Browse -> Add network location... -> Browse -> Sen navigera till din SMB share. -> Ok -> Ok -> Nu ska SMB sharen ligga i listan, tryck på den sen Ok -> Ok -> Ok så gör jag för att lägga till min SMB share (inte bästa guiden).
Skumt. Oavsett om jag väljer Add videos - Browse - Windows network (smb) ... eller Add videos - Browse - Add network location - Browse ... så händer ingenting efter det. Bara cirkeln som snurrar och "working..." De andra versionerna funkar direkt men klarar knappt att spela upp filmerna som sagt. Trist. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2