Xbox 360 problem!

Diskussion i 'Off Topic' startad av TookieDroid, 27 maj 2011.

1. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Har en xbox 360 elit som jag har haft sen den först kom ut. Har aldrig haft någon slags problem med den tills nu...

Xboxen var ner packad i 1,5 år ungefär för att jag köpte en PS3. Men sen sålde jag PS3 och glömde bort att jag hade xboxen kvar.
    Jag plockad fram xboxen för 3 dagar sen och började spela Fable 2 i ungefär 5 timmar. Sen stängde jag av den och gick ut med kompisarna.

Nu till problemet... När jag startade xboxen så hörde jag att fläkten jobbade lite konstigt, sen efter ett par minuter så stängdes xboxen av. När jag startade den igen så kom den! The Red Ring of Death! :(

Jag kopplade direkt av alla kablar och sånt ifrån xboxen och sen satte jag dit dom igen ordentligt men fick RROD ändå...
    Jag kollade runt i olika forum efter fix men alla rekommenderade bara handukstricket (när man packar in xboxen i 3 handdukar för att värma xboxen genom att täppa till ventilationen) men jag visste att det inte var bra för xboxen eftersom så många som hade testat det fick värre problem.

Efter 1 timmar av oro så startade jag xboxen igen och det fungerade helt plötsligt, jag kom in i meny och startade fable 2 igen. Men efter ungefär 5 minuter av spelande så blev hela skärmen grön och xboxen slutade lyda min hand kontroll...
    Så jag stängde av xboxen och gick till sömns.
    Efter skolan så kom jag hem och testade xboxen igen och då fungerade det att spela. Jag kunde spela i 15 minuter typ innan skärmen blev blå istället för grön.

Jag har sökt i google och kommit till olika forum men har inte hittat ett bra sätt att fixa xboxen.

Så min fråga till er är: Vad är det som är felet med xboxen? Och kan man fixa den hemma, utan att skicka in den någonstans?
    Och har ni fått samma problem som mig och otroligt många fler? I så fall hur fixade ni problemet?

2. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Med tanke på att fläkten lät konstigt så kan det vara överhettning, och eftersom du haft den nerpackad ett ganska bra tag så kan det kanske vara ganska rejält med damm i fläkten så att försöka rengöra fläkten kanske kan hjälpa

3. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Ska jag använda dammsugaren utanpå där fläkten sitter eller måste jag öppna upp hela?

4. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Bästa är att öppna upp hela, inte så jätte svårt. Tar ca 5 min, har iofs gjort det ett par ggr. Du behöver iaf Torx T10 och T8.

5. TookieDroid

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Vill helst inte öppna den, jag vet att jag kommer göra något som jag inte bör göra då :P

6. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tror inte det går annars, fick själv rrod när jag hade xbox, fanns inte så mkt att göra, skickade in den till ms, tog en vecka fin en helt ny...
    Men testa rengöra fläkten innan isf, akta bara för garantiklisterlappen, finns guider på youtube för hur man öppnar upp xboxen.
    Lycka till :)

7. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

konstigt de väl sällan som elite får RROD. skicka in den till m$ så får du en helt ny om du inte vågar fixa det själv.

8. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har du garanti kvar ska du ju självklart skicka in på reparation istället för att göra det själv. Jag trodde att din garanti var slut :)