XBOX 360 vs. PS3

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 jan 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag är sugen på att köpa en konsoll. Ett WII har jag redan och används när det är fest eller liknande. Mario Cart packad är kul.

Jag skulle däremot vilja ha en lite bättre konsoll och nu när de är så billiga känns det dumt att inte köpa när man väl har lite pengar över.

Jag vet ingenting om någon av dem egentligen. Jag vet att det finns en 3D-bluray i PS3:an vilket gör att jag kan sälja min gamla blurayspelare för ett par hundringar vilket ju är fint.

Det jag undrar är egentligen:

Vilka spel släpps generellt till PS3 kontra XBOX?
    Hur bra, och vad kostar, online-tjänsterna?
    Vilken är bäst om man vill streama HD-material ifrån en dator i samma nätverk?
    Problem med någon konsoll?
    Saker jag inte tänker på som väger åt någon konsoll?

Allt hjälp är tacksam!

2. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ju mer jag läser desto mer lutar det åt PS3. De enda två anledningarna jag inte vill köpa ett är för att jag inte kan köra Burnout samt att kontrollerna är kassa jämfört med XBOX.

Nån, säg nåt, tack :P

3. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Ta reda på vilka exklusiva titlar som du gillar bäst och vilken handkontroll du föredrar, vill du spela online med dina polare? vilken konsol har dom....
    har inte provat streaming i nån av mina konsoler (har både 360 och ps3) jag köpte min ps3a enbart pga bluray 3d funktionen men sen blev det Buzz! spelen. men spelar jag online blir det 360

burnout finns väl på både ps3 och 360?

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Finns det? Isf är det ju nästan klart.

Jag har inga kompisar som lirar mycket online. Tanken är inte det utan mer att jag själv, kanske med flickvännen om man köper ett spel hon gillar, skall spela. Plus då det självklara liret om någon kommer över.

Online ser jag som sagt som en bonus så därför tror jag att gratis-PS3 är vettigast för just mig.

Jag är HELT blå i världen av konsollspel, lirar mest på datorn annars, så om det inte är för mycket begärt får du, eller någon annan, gärna lista upp vilka spel som är EXKLUSIVA till konsollerna som dessutom är BRA.

De spel jag mest söker är racing och spel som little big planet. Kanske kan fastna för något bra rollspel om det finns sådana. Lite problemlösning. Lite som grim fandango var för måååånga år sedan!

EDIT: Burnout finns till båda konsollerna. Mitt fel. Fan va gött :)

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

som följd fråga vad gillar damen för spel? självklart kan en tjej gilla alla sorters spel men hur är det generellt? jag vet att min gillar (det lilla hon spelat) Little Big Planet och Buzz! till Ps3
    frågesports liknande spel på svenska finns INTE till 360.
    efter som jag har många polare som lirar på 360 så kör jag det när jag kör online och köper mina live poäng och medlemskap på nätet 12 månader går att hitta för 300 spänn.

men spel som fifa, nhl, call of duty osv finns ju till båda

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det är en bra fråga. Mina gissningar, som jag nog tror är ganska exakta, är att hon helst spelar spel där hon antingen får röra på sig (som alla Move-spel) samt spel som Singstar, LBP (kanske) och Buzz.

Är Buzz bara fjantigt eller är det faktiskt kul? Funderar på att köpa det beggat på Blocket.

7. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag tycker det är riktigt kul är runt 30 och blocket är väl typ det ända stället man kan få tag på det verkar som om dom slutat med det skumt.
    ja men du ser då kom vi med ett par inlägg fram till att det är ett Ps3 du ska ha ;) se så iväg nu och köp ett chop chop

8. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Burnout finns till PS3. Står hemma i hyllan.

PS3 bättre och fler spel än XBOX 360 som är värda att spela. Den har dessutom Blu-Ray-spelare. Vill du få tjejen till att lira med dig kan jag rekommendera Little Big Planet, Buzz! och Heavy Rain. Alla tre är endast till PS3. Sen har du även spel som Uncharted 1-3 och Motorstorm som kanske inte tjejen uppskattar, men som du kanske själv gör. Även de är endast PS3.

Sen finns det naturligtvis spel som finns till både PS3 och XBOX 360 som du inte bör missa. Red Dead Redemption, Batman: Arkham Asylum 1-2, GTA IV, Portal 2 och så klart Burnout Paradise.

9. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ta en titt på Uncharted serien till PS3 också. Fantastiska spel.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det blev en PS3:a igår efter jobbet. Är SÅ nöjd.

160gb för 1990:- och Little Big Planet 2 för 100:-. Spelet begagnat konsollen ny ifrån Elgiganten.

Skall spana in fler spel så man kan lira lite ikväll :) Uncharted är många som snackar om.

11. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Va kul!
    Själv har jag beställt killzone 2-3, LBP 2, tar uncharted 1-2 och handkontroll härifrån https://www.videogamesplus.ca/produ...19572&osCsid=f2a1d8ee3373768bf8613eedf65fafa9 dryga 470 spänn inkl frakt och de gånger jag köpt från vg+ har jag inte åkt på tull (men det är ju ingen garanti)
    resistance 2-3 och senaste motorstorm och kommande twisted metal blir att köpa nästa månad om jag inte springer på nåt till bra pris

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Gött tips!

Uncharted 3 såg ut att kosta $59 där. Det blir 397 SEK. LITE billigare är det ju än 418:- som är billigast i Sverige :)

Funkar leveranserna bra där ifrån?

13. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

ja det tycker jag, har aldrig haft några problem.
    men en 20a tycker jag inte det är värt att vänta för. här har du uncharted 3 för 388, har beställt från thehut med och ibland är det lite långa frakttider men grejerna har alltid kommit fram och dom kommer från England så inge tull osv

14. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Nice! Uncharted-spelen är så sjukt jävla bra! bästa jag har spelat på ps3 utan att tveka! kolla upp eternal sonata också, tur-baserat rollspel med UNDERBAR grafik!

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Låter bra det :) Tack igen!

Vill hem och spela SÅ MYCKET just nu. Älskar hela interfacet av PS3:an. Det känns så... bra.

16. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det är väl det ända jag inte gillar med ps3 just interfacet men det funkar....

17. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Stopp, stopp, stopp!!

Uncharted skall spelas i kronologisk ordning, alltså Uncharted: DF, Uncharted 2: AT och sist Uncarted 3: DD

http://www.electroworld.se/product/...RAKPLA/uncharted-drakes-fortune-ps3?scid=1948
    http://www.spelbutiken.se/catalog/product/63443-uncharted-2--among-thieves-uk-platinum--for-ps3

Last edited: 26 jan 2012
  18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

19. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag har inte spelat ettan än (uncharted) men klarat tvåan. Jag lever idag så det är nog möjligt även om folk envist tjatar om motsatsen.
    Men jäklar vad sugen jag är på trean. Bra tips om affär.

20. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Säg gärna vad du tyckte om lbp, för jag valde ettan i "två gratis titlar som kompensation för avstängt psn".
    Jag begriper mig inte på hypen av det. Fast jag begriper inte minecraft heller. Tar mer tid än vad man får tillbaka i glädje känner jag. Men buzz är kul!
    Också runt 30 jag.
    Tar det mer än två timmar att bli hooked är det inte värt det när man oftast bara kan lira max en timme om dagen.

Sorry for off topic. :-)