Problem: Xbox kontroll med sladd fungerar inte

Diskussion i 'Google Nexus' startad av martin303, 16 aug 2012.

  1. martin303

    martin303 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hej!

    Var idag ock köpte en Micro USB till vanlig USB OTG adapter för att kunna koppla in min Xbox 360 kontroll med sladd till Nexus 7an.

    Problemet är bara att jag inte får det att fungera. Den blinkar till lite då och då och rebootade efter att jag satt in den några gånger men mer än så händer inte. Har googlat runt lite och de flesta säger att det bara är att koppla in och köra men för mig funkar det inte.

    Någon med tips?
     
  2. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hmmm, låter som om OTG-kabeln kanske är kass? Jag kopplade in min PS3-kontroll och det var inga problem. Ska pröva min X360-kontroller också så kan jag återkomma.
     
  3. martin303

    martin303 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mycket riktigt. Jag provade närmare efter att jag läst ditt svar och skiten glappar ju. Det var den svarta plasten som gjorde att kontakten inte kom helt in. Löste det genom att skära bort en bit med en kniv. Fick det att fungera men den är fortfarande känslig om jag rör vid den. Tack så mycket!
     
  4. Highfoot

    Highfoot Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Ok, skönt att du kunde lokalisera problemet! Tråkigt att det ska glappa. Själv köpte jag Samsungs officiella OTG-kabel som förvisso är riktigt dyr, men jag räknar med att det är kvalité. Hitintills har den fungerat klockrent utan något glapp eller liknande.
     
  5. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Kör Phonejoy grabbar ;).