Problem: Xiaomi 11 Lite 5G byta USB-mode

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av Aene, 23 jan 2023.

  1. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    HAr haft den här telefonen i runt två år nu. I vanliga fall när man kopplar den till en dator brukar det dyka upp en ruta där man får välja USB-mode(MTP, PTP, bara laddning,...). Men idag när jag kopplade in den så dök den inte upp.
    Den verkar ladda när jag kopplar in den, men så länge jag inte kan byta USB-mode kan jag inte föra över filer till datorn. Har provat starta om den och datorn, provat olika sladdar och USB-portar på datorn. Men inget verkar hjälpa.
    Vad jag kan se finns det inget skräp i USB-porten på telefonen, men den klagar på att den laddar långsamt så det skulle kunna vara något där som har eller håller på att ge upp.
    Funderar nu på att köpa ett större sd-kort och stoppa i för att föra över till. Eller sätta upp en FTP-server här hemma för att kunna föra över bilder och så via den istället. Men jag blir fundersam kring vad som kan ha hänt med USB-överföringen. Någon som har en ide?
     
  2. dstahlberg

    dstahlberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag rekommenderar att titta igen på om det inte finns skräp i USB-kontakten. Jag fick skräp (fickludd) som jag var tvungen pilla bort med en vässad tandpetare och som hindrade USB-kontakten att gå i botten. Var försiktig, stoppa inte in metall och använd en lupp !
     
  3. Calvin&Hobbes

    Calvin&Hobbes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2014
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 10 Ultra
    Telefon 2:
    Mi 9T
    USB funktionen borde du kunna ställa in under "Utvecklaralternativ". Det du väljer där blir "default" varje gång du ansluter USB till dator.
     

    Bifogade filer:

  4. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Provade det, men det verkade inte göra någon skillnad
    Tack, det stämmer ju också med att den tycker att den laddade långsamt. Om den inte får ordentlig kontakt.
    Tyckte inte jag kunde se något dock men jag "vässade" en tändsticka och rotade runt lite och nu verkar det fungera hjälpligt igen.