Xiaomi 12T Pro vs Samsung Galaxy S22

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av jesper930, 15 nov 2022.

1. jesper930

jesper930 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Xiaomi 12T Pro vs Samsung Galaxy S22

Just nu finns dessa telefoner till samma förmånliga pris hos Comviq. Har idag en Xiaomi Mi 10 5G men den lär inte få Android 13.

Hur tycker ni telefonerna står sig mot varandra? Allt går inte att utläsa i specifikationerna och 200 megapixlar är ingen garanti för bra bilder. Personliga erfarenheter? Hur skiljer sig tillverkarna i uppdateringar?

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Huvudkameran på Xiaomi 12T Pro verkar mycket bra utifrån de tester jag sett. I synnerhet mörkerbilderna. Se t.ex. denna jämförelse med Pixel 7 Pro: Kameravergleich: Google Pixel 7 Pro vs Xiaomi 12T Pro (chinahandys.net)

Det stora problemet med S22 är väl batteritiden? Nog den telefon som har sämst batteritid av årets lurar utifrån vad jag läst.

jesper930 gillar detta.
  3. jesper930

jesper930 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tack för din kommentar! Det låter ju lovande med kameran. Batteritid är viktigt för mig. Dock även trådlös laddning och jag kan inte fatta att Xiaomi 12T Pro saknar det...

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 741
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, det är synd. Beror nog på att T-serien är lite billigare varianter av Xiaomi riktiga flaggskepp (OnePlus kör samma upplägg), de vill inte att 12T Pro ska sno för många kunder från 12 Pro och kommande 13 Pro.