Xiaomi Elite

Discussion in 'Elektriska fordon' started by maulkaa, Jul 13, 2025 at 23:45.

1. maulkaa

maulkaa Infant Droid Medlem

Köpte i helgen en ny elscooter efter att inte ha haft någon på flera år (den senaste jag hade var en Kugoo S1 Pro strax innan pandemin).

Valet föll på Xiaomi Elite (svensk version) och jag är faktiskt positivt överraskad. Den rullar riktigt bra och känns stabil med helt okej byggkvalitet. Framgaffeln har 30 mm dämpning och de stora 10-tumsdäcken (slanglösa) ger en mjuk och bekväm körkänsla. Bra lyse fram och bak. Lite udda, rund display men den duger.

Motorn är hyfsat pigg med en toppeffekt på 700W så den klarar de flesta normala backar utan problem (väger drygt 70kg).

Eftersom det är den svenska versionen är den förstås begränsad till 20 km/h. Någon som vet om det finns något sätt att låsa upp den till 25 km/h? Det skulle räcka gott. Vill inte köra som en galning utan bara få ut lite mer fart på raksträckorna.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant, kände inte till modellen. Lägger in en länk till produktsidan: Xiaomi Electric Scooter Elite - Xiaomi Global

Påminner rätt mycket om Ninebot Max G2 typ.

Har du testat Googla på modellenamnet + "custom firmware" eller "CFW"? Det har blivit svårare att flasha om dem, så du kan behöva hårdvara för ändamålet på dessa nyare modeller.