Xiaomi Mi Mix 2S Vs Pixel 2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Juturna, 1 jun 2018.

1. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jadu, detta är väl lite av en skum fråga då det är väldigt olika typer av lurar, men jag funderar på vad som är bäst och mest prisvärt. Pixel 2 (inte XL) med sin gamla design och enorma bezels, men otroliga mjukvara och prestanda, mot Xiaomis fina design, bezel-less design, med uppdaterad processor, och ett UI jag inte har något emot (Miui).
    Vad skulle ni rekommendera för någon som gillar att fota, men efterfrågar lite simplicitet i sitt liv?
    Jag är rädd att jag kommer tröttna på kanterna på den vanliga pixeln, men samtidigt lite rädd att Mi Mixen kommer få uppdateringar i typ en månad sen inget mer förutom xiaomis otaliga småuppdateringar som gör ingenting. :')

Last edited: 1 jun 2018
  2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 742
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mix 2s får väl snart MIUI 10, det lär vara en ganska stor uppdatering. I princip alla Xiaomi-lurar är mer eller mindre kompatibla med Googel Camera modden. Jag körde den på Mi Mix 2 och den lyfte verkligen kameran rejält, dock vet jag inte om existerande moddar (ännu) är kompatbila med SD845 som sitter i Mix 2s. Stockkameran på Mix 2s lär inte ha någon större chans mot Pixel 2, åtminstone inte i dunkel belysning och andra lite mer utmanande förhållanden. En sak att väga in är att Mix 2s är ganska tung (191g vs 143g). Vissa gillar tunga telefoner för att de känns mer solida, själv tycker jag det är obekvämt.

3. Juturna

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Hmm, jag förstår! Jag gillar när tyngden är någonstans mittemellan, för lätt så känns det lite för budget, för tungt och det blir mest jobbigt!
    Men i slutändan, vad är din rekommendation baserat på mina kriterier? Jag har just nu en Huawei P20 Pro, och vet egentligen inte ens varför jag vill byta, för jag har inga klagomål på den egentligen. Men gillade kameran (och mjukvaran) mer på Pixel 2 XL som jag hade innan än på P20 PRO:n.

Sen får man ju väga in priset, där Pixeln ligger på 7990:-, och Mi Mix 2S:en ligger på 6990:-.

4. rince0r

rince0r Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    806
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
  5. Juturna

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
  6. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 742
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mix 2s är ovanligt tung i förhållande till yttermåtten. Var beredd på det. Mix 2s känns som en nedgradering från P20 Pro, möjligen är Mix 2s lite snabbare men P20 Pro lär vara bättre i övrigt. Om du ändå vill köpa den, gör som @rince0r@rince0r föreslår och beställ från Kina istället.

7. Juturna

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Hmmm, ja då kvarstår ju antingen Pixel 2 eller behålla P20 Pro:n...

8. rince0r

Mottagna gillanden:
    806
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Då hade i varje fall inte jag gått på Mi Mix 2s, inte värd 7000 kr. OP6 känns ju som ett bättre alternativ här, prismässigt. Hade hellre lagt ut några kronor extra på en Pixel 2 eller stannat kvar med P20 Pro, helt klart.

9. Juturna

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Har haft OP6:an, var något jag inte gillade med den helt och hållet, även fast det var en snabb lur.

Men ja, det är ju frågan bara. Dom där stora bezels:en är ju lite... mycket, men samtidigt vill jag inte ha en XL, för dyrt just nu, och störde mig på att kanterna var så asymmetriska!

10. rince0r

Mottagna gillanden:
    806
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Beställ hem lurarna och provkör lite försiktigt. Enklaste sättet att bestämma sig, även om enkelt i det här fallet betyder smått krångligt.

flipp gillar detta.
  11. Juturna

Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Mjooo, blir nog dock att jag plockar upp en Pixel 2 efter jobbet dock! Simplicitet och najs med en mindre lur. Vill ha mer simpelt och någonting som kanske snarare lockar mig att INTE sitta med min lur hela tiden. Gjorde lite likadant med en iPhone SE för två somrar sedan, kändes sjukt värt just det.