Xiaomi mi note pro

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Santzia, 14 jul 2015.

1. Santzia

Santzia Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har sett en del mi note pro's till salu i köp och sälj tråden. Så ja slog till med en efter att jag inte kom överens med min Samsung note 4.
    Måste säga att så här efter första dagen med telefonen är sjukt nöjd.
    Flashade direkt in den europeiska rommen och allt jag fungerat över förväntan faktisk.
    Men det verkar diskuteras väldigt lite om denna telefon.. Kan väll inte bara vara jag som köpt denna telefon? Har ni några åsikter eller tips?

2. dave333

dave333 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tror du är rätt ensam, få vågar göra på obeprövad frukt.

3. Santzia

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Det är lite synd.. För jag måste säga att damn vilken upplevelse miui är.
    Allt är putsat och polerat.. Och på hårdvaran i denna telefon så flyter allt mjukt som smör.. Min första Kina lur men efter den här upplevelsen så kommer det troligen inte bli den sista.

4. BENmeister

BENmeister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Själv väljer jag bort Xiaomi mycket pga. miui. Dåligt med uppdateringar (till nyare version av Android) samt krångel. Jag hade problem med att få notifications att fungera korrekt. Facebook och whatsapp ville inte alltid ge notifications, och när det väl fungerade var det stora fördröjningar mellan när jag fick meddelandet och när jag fick notifications.
    Sedan känns det tråkigt att dom inte satsade på ett större batteri. 5,7" skärm och bara 3000mah känns inte okej.
    Var ca. 1 år sedan jag ägde en Xiaomi telefon dock (mi4). Kanske har dom polerat mjukvaran nu

5. Santzia

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Alla noteringar fungerar iaf fint för mig. Visst jag tycker att de kunde ha gjort telefonen ngn mm tjockare och haft ett lite kraftigare batteri men jag har inga problem att ta mig igenom en dag på en laddning.
    Och jo miui tar ett tag att komma in i. Kör med nova manicker så länge. Om de bara kunde släppa källkoden för telefonen så man kunde få en aosp version av lollipop så skulle jag nog byta, men det är bara en tidsfråga.

6. YMCMB

YMCMB Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har telefonen fått lollipop än?