Xiaomi pad 7

Diskussion i 'Xiaomi' startad av Vispen74, 1 dec 2025 kl 07:21.

Taggar:
  1. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    383

MINA ENHETER

Xiaomi pad 7 verkar vara en väldigt bra platta för pengarna. Med Android uppdateringar i sex år är det ett hållbart köp, och gör att pro versionen är mindre intressant då den inte har lika lång policy om uppdateringar.

Show stopper för egen del är att tangentbordsfodralet från Xiaomi finns att få på många olika språk, men nordiska varianten av tangentbordslayout är inte tillgängligt. Man är då hänvisad till en tredjeparts blåtands-lösning, vilket innebär ytterligare en enhet att hålla laddad. Synd.

Någon som har denna och kan dela med sig av erfarenheter?

2. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Jag köpte pad 7 pro, för jag ville ha den matta skärmen och fick bara tag i den med 7 pro. men håller helt med om att pad 7 är det vettigare valet annars.

Men det var lite OT, till saken: jag köpte originaltangentbordet och tycker det funkar hur bra som helst. Det är ju inte många tecken man behöver komma ihåg var dom egentligen sitter. I allra värsta fall finns det ju små tangentbordsklisterlappar.
    Jag var också emot att ha ett tgb med engelsk/amerikansk layout först, tyckte det kändes liksom sunkigt - men har nu kommit att tycka att det som på riktigt känns sunkigt är kassa till halvdana tredjeparts tgb med mer eller mindre svajig blåtand och som man måste komma ihåg att ladda. Xiaomis originaltangentbord är som mycket annat Xiaomi gör riktig top notch kvalitet