Xiaomi QCY A1 Wireless bluetooth Earphone Deep Noise Cancelling Mic Sports Headphone - Black (Bt5.0)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Droid82, 29 maj 2019.

1. Droid82

Droid82 Guest

Jag slängde iväg en beställning på ett Xiaomi QCY A1 mono headset med lång batteritid och bluetooth 5.0. Det ska ha någon typ av "Deep Noise Cancelling Mic" aka Qualcomm cVc 6.0 (jag bifogar länk till Qualcomms hemsida där de förklarar vad det är), jag följer upp med mina intryck av det då det anlänt.

QCYA1.jpg

Features:

1. 120mAh large-capacity battery, 8 hours of talk time, 220 hours of standby time.
    2. Support multiple bluetooth protocols: HFP / A2DP / HSP / AVRCP.
    3. The left and right ears are universally worn without restraint.
    4. CVC6.0 deep noise reduction, high-definition voice call.
    5. ABS + PC material, anti-fouling and scratch-resistant.

Inkluderat i paketet:
    1* [bluetooth 5.0] QCY A1 Single Wireless bluetooth Earphone
    1* USB Charging Cable
    3 pairs of eartips
    1* Manual

Kr142.20 27% [bluetooth 5.0] Xiaomi QCY A1 Single Wireless bluetooth Earphone Deep Noise Cancelling Mic Sports Headphone Earphones & Speakers from Mobile Phones & Accessories on banggood.com

Qualcomm cVc noise cancellation technology | Qualcomm

Last edited by a moderator: 29 maj 2019
    Mindir och Ilter gillar detta.
  2. Droid82

Droid82 Guest

Nu har jag fått hem det. Betydligt mer bas och ett mörkare och mer balanserat lyssningsljud i dem än vad Sony MBH20 presterar. Det känns som att jag kommer att bli mindre lyssningstrött med detta. Har testat samtal med två olika motparter, båda tyckte att samtalsljudet var bättre än med MBH20. Det isolerade örat markant mer än vad MBH20 gör för mig och det sitter fast bra och stabilt för mig. Har inte testat det utomhus med bakgrundsljud än men spontant så känns det som att detta får ersätta Sony-headsetet vid monosamtal om det inte gör bort sig när bakgrundsljud är inblandat, och om batteritiden är bra.

3. Droid82

Droid82 Guest

Noice-cancelling effekten är över förväntan, har nu varit i rejält bullrig miljö och motparten hörde det knappt. Ska behålla detta headset förutsatt att batteritiden inte är dålig, men det känns osannolikt då batteriet är ovanligt stort.

Krille1869 gillar detta.