Xiaomi/redmi med bra bluetooth ljud

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av johan455, 29 maj 2024.

1. johan455

johan455 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

För ganska många år sedan hade jag en Redmi Note 7 telefon. Den hade sjuk bra ljud via Bluetooth både ljudkvalitet/styrka. Sedan dess har jag haft svårt att hitta mobiler jag tycker har bra ljudkvalitet när jag lyssnar på musik via Bluetooth. Och Ja jag använder bra lurar och LDAC codec. Mitt sista telefonköp var en Google Pixel 7a vilken är helt värdelös ljudkvlitetsmässigt.

Har ni något förslag på telefon med bra Bluetooth-ljud för att lyssna på musik. Xiaomi eller annat märke! Tips mottages tacksamt!

Mvh
    Johan

2. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    565
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag kan ha fel, men så länge man använder samma codec ska det väl inte spela någon roll vilken telefon man använder, förutsatt att man har tillräcklig räckvidd/mottagning mellan telefonen och lurarna? Däremot kan det nog finnas olika begränsningar vad gäller volymen mellan olika modeller, men då är det ju ljudstyrka snarare än ljudkvalitet det handlar om.

Last edited: 30 maj 2024
  3. zztop007

zztop007 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med

MINA ENHETER

Operatör:
    nope
    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Gissningsvis spelar hårdvara som decoder/encoder/antenn/effekt samt ev. modulering/EQ av själva ljudet in i upplevelsen. Bluetooth minskar kvalitet beroende på bandbredd mm om jag inte minns fel.

Holabanarne gillar detta.