Xiaomi, strulande skärm

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av Peterrrrr, 16 okt 2025 kl 19:06.

1. Peterrrrr

Peterrrrr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Idag från ingenstans blev skärmen på min Xiaomi 12T Pro så här:

Undrar om detta kan vara själva skärmen(panelfel) eller om det är någon kontakt eller kabel som felar?
    Skärmen känner av fingrarna och jag kan svara via mitt headset när det ringer.

Det finns väldigt mycket bilder och filmer som är av värde, så jag skulle verkligen behöva få över de till datorn.
    Jag måste ju godkänna filöverföring på skärmen för att få datorn att känna av den, mobilen har bara USB C 2.0 vilket gör att man inte kan köra USB-C till HDMI eller MHL adapter...

Så hur ska jag gå till väga? Det är inte mycket verkstäder som verkar laga Xiaomi....

2. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    577
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Jag skulle provat att få igång filöverföring till dator iallafall. När man kopplar in telefonen (jag har också en Xiaomi) har jag för mig att valen vad som ska göras via uppkopplingen kommer upp automatiskt längst ner på skärmen. Annars får man ta fram det via en notifiering. Det kan nog vara lite knepigt att trycka rätt men det borde inte vara omöjligt.
    Kolla följande video tex för att få en uppfattning om var på skärmen du ska trycka.

View: https://youtu.be/AXUeJahc938?si=l1itgUGI0M_xuE5I