Xiaomi Watch 2 Pro eller Samsung Galaxy Watch 6 Classic/Pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av MartinAsplund, 17 nov 2023.

1. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Idag är det tydligen nedsatt pris på Xiaomi Watch 2 Pro (se länk nedan) och därav undras om det är värt att köpa denna eller någon av Samsungs diton (Galaxy Watch 6 Pro/Classic)?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12247600

Själv har aldrig någon smart klocka ägts då ekonomiskt utrymme för detta ej funnits. Nu tillåter dock ekonomin att en sådan köps och även den dyraste modellen på marknaden finns ekonomi för att införskaffa. Är det kanske värt att skaffa en med eller utan SIM, 4G/5G kompabilitet? Varför/varför inte motivera gärna.

Vad är dock skillnaden på dessa tre klockor samt vilken rekommenderar ni? Kanske bör någon helt annan väljas istället för någon av dessa tre? Vilken bör hålla längst och kännas mest fräch över tid utan att kännas förlegad och obsolet? Det som klockan är tänkt att användas till är kroppsmätning vid träning och över dygnet i stort, att betala med i butik, se vem som ringer, ev. svara på meddelanden, se vilken låt som spelas, hur lång tid det är kvar på det man lyssnar på, spola i det som lyssnas på osv. Ev. också styra ett par framtida smarta glasögon (ev. Xreal Air 2) med klockan är också en tanke.

Vilken klocka bör väljas av dessa tre men även fritt på marknaden av de som finns? Kanske bör det väntas på någon ny som förväntas släppas inom närtid?

Motivera gärna varför ni förespråkar en viss klocka framför en annan samt varför ni anser en viss klocka inte bör väljas osv.

Last edited: 17 nov 2023
  2. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nu ser jag att tråden istället bör ligga i forumdelen för köpråd. Kanske kan någon med befogenheter flytta den dit.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 884
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns en tråd för Xiaomi 2 Pro. Verkar vara en bra klocka, men de har inte uppdaterat till Wear OS 4 ännu, utan den kommer med 3,5. Batteritiden tycks väl vara sådär med 3,5, inte dålig, men inte så bra som den borde vara med tanke på batteriet.

Hur som helst, för det priset är det egentligen en no-brainer med Xiaomi Watch 2 Pro om man inte behöver eSIM och är sugen på att testa Wear OS. Bäst "bang for buck" utan tvekan.

eSIM gör att du kan lämna telefonen hemma och ta samtal/SMS på klockan. De når både klockan och telefonen på samma nummer. Har du alltid med dig telefonen har eSIM ingen större betydelse, det är främst om vill ha möjligheten att lämna telefonen hemma utan att vara rädd för att missa samtal/SMS.

Last edited: 17 nov 2023
  4. bernard

Mottagna gillanden:
    46 884
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. Fritte

Fritte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga. Men vad är det som gör Xiaomi Watch 2 Pro till en "no-brainer"? Är den så mycket bättre än Samsung Galaxy Watch 6?
    Själv väger jag mellan Samsung Galaxy Watch 6 och Xiaomi Watch 2 Pro och har mycket svårt att bestämma mig.

6. bernard

Mottagna gillanden:
    46 884
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Priset om 1990 kr/hårdvara per krona. Watch6 är väl betydligt dyrare?

7. Fritte

Fritte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok. Tack för svar

8. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 697
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vilken är bäst om vi bortser från priset?