Xmarks + LastPass = True -> Xmarks app till android

Diskussion i 'Allmänt' startad av njb, 2 dec 2010.

1. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bättre lösning finns nog inte, och med det så släpper LastPass, Xmarks som app till Android (finns att tanka ner NU på market) :):cool:
    http://blog.lastpass.com/

Kan inte i ord förklara hur glad jag är att just LastPass köpt Xmarks :):):):)

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vad är det? Vad har det med saker att göra? Är det ett apptips?

3. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om du inte vet vad varken LastPass eller Xmarks är för någonting så förstår jag din fråga (annars inte).

Lastpass - Kanske det bästa sättet att förvara lösenord på, synkroniserar mellan så gott som samtliga platformar.
    Steve Gibson har gjort en riktigt bra analys av deras tjänst (i ett avsnitt på Security Now) och säger i stort sett att den är felfri. Steve är även mannen bakom SpinRite, det enda vettiga alternativet för att rädda samt underhålla hårdiskar (ej SSD)

Xmarks
    - Det perfekta sättet att synkronisera bokmärken mellan plattformar och webbläsare

Slutsats: Nu finns Xmarks som app till Android
    LastPass har funnits ett tag redan, men här är app länken till den

Last edited: 2 dec 2010
  4. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Underbara nyheter. Har väntat på Xmarks till mobilen.

5. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    Slutade inte Xmark att göra backup på ens bokmärken för ett bra tag sedan?

6. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dom har aldrig slutat. Det har dock varit nära för ngn månad sedan pga att dom hade svårt att hitta finansiärer. Det bekymmret är borta nu :-)

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För att toucha gränsen till OT kan jag säga att jag faktiskt inte har en aning om vad det är, ser fortfarande inte direkt poängen och hade aldrig hört talas om något utav det när jag skrev min första fråga.

Kan någon förklara vad poängen är? Jag brukar inte ha så många bokmärken delade på ställen, jag har typ 4 sidor som jag frekvent besöker för mina behov mer eller mindre, det är adresser som är lätta nog att komma ihåg också. Är det att kunna spara lösenord? Gillar inte riktigt att någon annan än applikationen/siten direkt har tillgång till mina lösenord.

8. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Np, tycker inte att det är offtopic att be om en förklaring

Om du bara har omkring 4 sidor som du besöker, så är nog inte Xmarks något som du kanske behöver. Kanske inte ens om du har 400st, om du bara vill komma åt dem från en enda dator eller mobil. Det är just det Xmarks gör... Synkroniserar så att man har tillgång till alla sina bokmärken från flera olika datorer och/eller mobiler

Det är detta LastPass är bra på. Jag kan nog skriva en hel roman här om hur bra och säkert det är utan att ändra någons uppfattning, men jag råder dig/er iaf. att lyssna igenom podcast #256 av Security Now, där dom efter ett tag tar upp i detalj hur LastPass fungerar och varför det är säkert.

Jag törs påstå att det är säkrare att använda LastPass, än att som du kanske gör idag, manuellt skriva in lösenorden på sajterna du besöker OCH garanterat säkrare med LP än att spara dem i webbläsaren.

Har hittat video podcasten av det avsnittet om det underlättar tittandet/lyssnandet (youtube) Spola till ca: 51:50. Sorry för att Leo (Mannen bakom Twit network som hostar Security now) har klätt ut sig som en hippie i början, men det är inte han ni ska lyssna på ;-)

Hoppas att poängen kommit fram :)

Last edited: 2 dec 2010
  9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Får ta en titt på det imorgon. Och givetvis sparar jag inte lösenord i webbläsaren :P. Har väl hänt på något sk slaskkonto som inte har samma avancerade unika lösenord som mina viktiga konton. Men det låter allt intressant att kolla till podcasten när jag får tid.