Xoom eller Iconia

Diskussion i 'Motorola' startad av olavbolaski, 9 nov 2011.

1. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Jag funderar på att köpa antingen en Motorola Xoom eller en Acer Iconia A500 med enbart wifi-anslutning. Anledningen till att valet står mellan dessa plattor är att de är de som ligger bäst i pris just nu. Frågan är vilken som är bäst...

Vad säger ni som har en Xoom? Är det en bra platta? För/Nackdelar?

Tacksam för svar :)

2. findus

findus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tycker att ...

... det på sätt och vis är ett logiskt val, ungefär de jag valde mellan när jag köpte min Xoom. Båda har HDMI ut och plats för SD kort har jag för mej, till skillnad från tex Samsung Galaxy 10.1. Valet föll på Xoomen för att den förmodligen får snabbare Android uppdateringar och verkade lite "mindre billig" än Iconian.

Nu däremot skulle jag inte köpt nån av dem längre utan väntat på en platta med Tegra 3 med tanke på bättre HD video kompabilitet och allmänt bättre prestanda. Speciellt Android tjänar extra på bättre prestanda iom att den har begränsad grafisk hårdvaruacceleraion (jämfört med tex iOS). Det är något jag ser som en nackdel med Xoomen att det inte flyter på så jättebra grafiskt.

3. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, tack för ditt svar!
    Har xoom fått 3.2 än, och funkar sd-kort + usb-host nu??

4. findus

findus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

3.2 har inte kommit än, ska komma i mitten på November har jag hört dock. Är lite jobbigt att det dröjer så länge, särskilt med tanke på att 3.2 har funnits i USA i månader.

USB host går om man trixar med det men inte annars. Jag testade att koppla in ett USB minne utan lyckat resultat. Om det kommer en cyanogenmod version till tablets nån gång i framtiden som är baserad på ICS skulle det nog kunna funka, funderar på att testa det isåfall.

SD kort funkar utan problem.

Edit: USB host ska funka. Det vanligaste som fungerar verkar vara tangentbord, möss och digitalkameror. Mycket annat fungerar inte pga avsaknad av drivrutiner. Anledningen att jag misslyckades var antagligen dålig kvalitet på USB micro adaptern. Har beställt en ny nu, får hoppas att den är bättre.

Last edited: 10 nov 2011
  5. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har man en US xoom så får man 3.2, usb-host och ext-sd. Fungerar prima. Man kan ju iofs köra in Tiamat på en svensk xoom också, då får man samma funktioner.

6. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köpte min Xoom wifi i USA i April i år. Har sedan länge 3.2 och med det usb-host (ansluter tgtbord, usb-pinnar, etc utan problem) likväl som sd-kort.

Frågan är väl nu snarast om den kommer få 4.0 (officiellt, dvs.... via XDA lär den ju dyka upp oavsett men då får du roota)

7. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om man googlar lite ser man att xoom förväntas vara den första plattan med ics. Glad att jag skaffat min idag då ;-)
    Btw hur vet man om man har eu eller usa mpdellen?