Först behöver du förstås ha CWM installerat, sen körde jag install av ROM, därefter gapps och sen en factory wipe. Cache och dalvik rörde jag inte eftersom instruktionen inte krävde detta. Därefter så flashade jag kernel med fastboot, boot.img (kerneln) filen hittade jag inuti zip-arkivet för CM9 hikari releasen. Varför denna ska flashas efter ROMen förstår jag inte eftersom ROMen borde flasha även kernel vad jag förstått, men jag gjorde ändå enligt instruktion.
Jo det man installerat försvinner, men jag körde en backup med Titanium innan vilket gjorde det smärtfritt ändå. Det interna SD-kortet blir inte wipat för övrigt av en wipe.
FXP´s nedladdningslänk är riktigt slö. Här är en DB-länk som ligger uppe några dagar för er som vill ha lite snabbare hämtning, innehåller både CM9 för Acro S samt nyaste gapps.
Jo då jag har både root och olåst bootloader och har flashat en annan kernel. Är bara inte van vid att man kör wipen efter allt annat,det normala är ju att man kör wipe först och flashar roms och dylikt efter.
Men funkade det för dig att följa den ordningen så får jag väl testa det jag med...

Click to expand...