Xperia J seg som tusan och busar

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Friedlein, 18 apr 2013.

1. Friedlein

Friedlein Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyligen bytt min älskade SE Neo mot en Xperia J pga det alltför låga internminnet. Annars gillade jag den telefonen skarpt. Har nu haft min J i några dagar och upplever att den har "hyss" för sig. Jag vill gärna ha levande bakgrund, men den byter tillbaks till standardbakgrunden av sig själv. Även hastigheten när man vill öppna upp någon app är långsammare än min gamla Neo. Startar jag om telefonen så tar det upp till 4-5 minuter innan alla ikoner syns (särskilt de som ligger på internminneskortet).

Idag fick jag avinstallera Chrome eftersom den inte ville öppna appen när jag klickade på den. Enbart att starta om telefonen räckte inte, jag fick avinstallera alla uppdateringar för att det skulle fungera igen.

Nån som har en idé om det ska vara så här eller har jag fått ett måndagsexemplar?

/Frida

2. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

låter onekligen som lite måndagsex över den beskrivningen. Det jag hade gjort ifall jag var dig är att koppla in den till en PC och köra en uppdatering, om där inte finns en uppdatering, välj alternativet reparera (minns inte exakt vad alternativet heter när det dyker upp på skärmen) meningen här är att flasha in mjukvaran igen. Sen brukar jag alltid köra en fullständig återställning efter att jag flashat in ny/samma mjukvara.

3. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Låter ju väldigt konstigt. Som Soccom83 säger så testa att återställa den via den medföljande programvaran.

4. Friedlein

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt göra en "reparation" via PC Companion. Där hänger det sig när datorn förbereder sig. Lät den tugga i säkert 5-10 minuter utan att nåt hände. Vet att det var så när jag skulle uppgradera ungarnas Live with Walkman-telefoner, men minns inte vad jag gjorde för att det sen skulle fungera.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det låter onekligen extremt mysko och så ska det ju självklart inte vara.
    Nu kan jag inget om just den modellen med sittet det något sdkort i luren så kan du alltid prova att ta ut det och starta upp igen och se om det funkar bättre. sen gäller det ju som vanligt, inga widgets eller andra systemappar flyttade till sdkort för då blir det oftast såna här problem oxå.

Friedlein gillar detta.
  6. Friedlein

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur vet man vilka appar som är widgets? Vissa, tex tv.nu har ju en widget i sig men det är inget jag använder på telefonen (dock på plattan).