Xperia kalenderfunktion

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Melcos, Mar 22, 2011.

1. Melcos

Melcos Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej
    Ny här på forumet och även ny ägare av en xperia x10 mini pro.
    I min gamla telefon kunde jag fiffigt lägga in i kalendern alla födelsedagar genom att lägga in födelseår och datum. Telefonen höll sedan reda på hur mkt personen fyllde varje år.
    Går det verkligen inte att göra det i xperia? Såg ngt om att man kan lägga in kontakters födelsedata men jag har ju många som inte finns i min kontaktlista som jag ska hålla reda tex barn odyl.
    Blir det till att ta hem en app nu (och vilken isf) eller är det helt enkelt jag som inte hittat rätt i telefonen ännu? :)

2. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju detta som är så smidigt med Android.
    Kalendern i Android synkar ju mot Google Calender. Den kalendern är ju något som ingår i ditt Googlekonto.
    Lättast att göra detta på är att logga in på Gmail på din dator och sedan klicka på kalender längst upp. Där skapar du en ny kalender som kanske heter födelsedagar t.ex.
    Efter det är det bara att klicka på det datum som de fyller på och aktivera påminnelse och att det är årligt återkommande. Du kan ju även skriva i t.ex. födelsedatum så du inte glömmer hur gamla det är.
    Sen är det klart. Bara att gå in i kalendern i din telefon och välja att den skall synka mot den kalender du valt. Du kan ha flera olika kalendrar, och det finns även färdiga för t.ex. svenska helgdagar, namnsdagar, veckor m.m. Dessa hittar du på internet och lägger enkelt till din egna.

3. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Just ja! Kalendern kan du ju sedan även ha som en widget, antingen via den inbyggda eller någon från Market. Te.x. Smooth Calendar