Xperia Mini Pro och Swiftkey X?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av cnord, 7 sept 2011.

1. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Blev nyligen av med min HTC Desire, och köpte strax innan en Galaxy Tab 10.1 och funderar därför på att använda mig av en liten telefon till vardags, då jag ändå har med mig tabben oftare än inte.

Däremot kommer jag ha svårt att klara mig utan swiftkey när det gäller sms-skrivande. Så hur fungerar Swiftkey X till en mini pro? Finns generellt stöd för tredjepartstangentbord med hårdvarutangentbordet? Eller är man tvungen att använda den interna?

2. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det är inga problem att skriva med ett mjukvarutangentbord. Jag har inte testat att ladda ner något annat än det förinstallerade, men det ska gå alldeles utmärkt.

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tvärtom, jag vill använda hårdvarutangentbordet, men få ordförslagen från Swiftkey. Är detta möjligt?

4. hemligsomfan

hemligsomfan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fråga: När du ändå använder hårdvarutangenterna, varför vill du ha ordförslag?

Om det ska fungera om du bara kör korta meddelanden på skärmen är jag dock med.

:Kan dock bekräfta att det fungerar alldeles utmärkt. Fördel Swiftkey, autokorrekt ingick inte ordentligt i stock.

Last edited: 8 sept 2011
  5. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nä utan jag skriver längre ganska tekniska mail, så om jag skriver "...för att klargöra kundens rättshandlingsförmåga..." så kommer jag till "rä" innan jag får ett ordförslag på 15 bokstäver. Därför vill jag ha ordförslag :) Jag vet t.ex. att tangentbordsdockan till Galaxy Tab 7" inte fungerar med tredjepartstangentbord, och var därför orolig att det skulle fungera dåligt, särskilt med ÅÄÖ. Men kul att det fungerar!

6. hemligsomfan

hemligsomfan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Aha, I hajjar... Dock ör jag inte helt överens med Swiftkey tangentbordet på den lilla skärmen, blev rätt trångt även på Minin lite större skärm (gick från x10 mini).

7. shaq

shaq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8. Spineshank

Spineshank Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Bumpar tråden lite.
    Tycker swiftkey funkar riktigt fint på xperia mini pro.

Dock undrar jag hur man får till smileys med hårdvarutangentbordet? Någon som vet?