Xperia Play eller Galaxy S2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av general_z, 2 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. general_z

general_z Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej,

Sitter i valet och kvalet. Play eller Galaxy S2? Saken är den att varje dag jag åker till jobbet så spelar jag alltid på min Dingoo A320 (emulatorer) och det är den biten som talar mycket för just Play.

Men samtidigt vill jag ha en bra telefon och är inte överdrivet priskänslig, så vilken telefon är egentligen bäst? Bättre att bara köpa S2:an pga av dess bättre hårdvara eller är det då nästan garanterat att jag saknar spelandet istället?

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

SGS2 folket kommer säga åt dig att skaffa en sådan och dom med Play kommer säga att du skall skaffa en sådan. Fundera dels på hur länge du har tänkt att ha din telefon, vad tycker du om storleken på de båda och slutligen bege dig till en butik och be att få prova de båda telefonerna och se vad du själv tycker.

Men krast kan man säga att värderar du spelandet högst väljer du Play och värderar du kraft och "framtids säker" om man nu kan kalla någon teknikpryl för det så väljer du en SGS2.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

3. general_z

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mja, det känns ju inte som om SGS2 är framtidssäker då det lär komma mycket nytt och mycket bättre i höst, däribland IP5.

Det jag kommer använda telefonen mest till är spela (anti-tristessapparat), surfa och en del fjärrstyrning (via Teamviewer).

4. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Med tanke på att play är en spelmobil så skulle jag nog rekomenderat den. Men åk till någon butik och kläm på telefonerna lite innan du bestämmer dig.

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Helt klart Play.
    Eller vänta tills det kommer en efterföljare.

Nog funkar det att spela på sgs2 också men inte är det som Play

Älskar dock min sgs2..
    En sån med Play tangentbord <3

6. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Hallelujah!!!

7. general_z

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men om man hela tiden ska vänta på en efterföljare så får man ju vänta i evigheter. Tror dessutom inte att det kommer någon efterföljare till play på åtminstone ett år? :)

8. general_z

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Någon som vet om man kan få tag i den vita versionen av Xperia Play förutom hos Telenor? Telenor tar ju 5700:- (!) för sina lurar så att köpa en obunden där är ju inget annat än ett rån. Däremot har jag sett att det finns en hel del butiker online som säljer den vita varianten, men....

...någon som vet om det finns någon fysisk butik i Stockholm som säljer den där man bara kan gå in och köpa den? Vill ha ny telefon idag.

9. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ett väldigt gott tips är ju kanske om du köper play och sen kanske köper efterföljaren när den kommer och då säljer play :) med Play får du ju även playstation spel som finns exklusivt till den luren vilket nästan överväger om jag skulle köpa en telefon att spela på.

SGS2 fungerar men inte lika bra till spel ergonomiskt sett som play är :) på SGS2 får du ju tummarna på skärmen medans på play så får du skärmen helt fri :)

10. JOHGRU

JOHGRU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har läst att Playstation Suite (det som ska komma till SE Play) ska också släppas till alla Nvidia Tegra2-telefoner. :)

Källa:
    PlayStation Suite coming to Tegra 2 devices -- Engadget

11. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Förlåt för OT men bli Fan sur att man släpper till tegra2 enheter, jag köpte ju sgs2 för att det skulle vara den mest kraftfulla enheten sett till grafiken men nej utvecklar väljer att prioritera tegra2 enheter. Väldigt tråkigt i mina ögon och faktiskt en anledning till att inte satsa på en sgs2 tyvärr

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Eller så är det just därför man köper en SGS2 och Chainfire3D så att de ser att ingen vill att android ska bli mer och mer fragmenterad

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.