Xperia S eller samsung gS2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av zyzz, 3 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej jag ska köpa ny mobil, vilken av dessa två skulle ni rekommendera, skulle vilja höra från de som har dessa mobiler :)

2. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har själv en Galaxy S2 som jag är riktigt nöjd med. Bra prestanda, grym skärm och kamera, och bra med minne också! Det enda som jag stör mig på är att telefonen kan bli ganska varm om man belastar den tungt.

Men det är SÄLLAN något lagg och den flyter på riktigt bra. Skärmen har en riktigt bra betraktningsvilken och är väldigt skarp.

Jag rekommenderar dig verkligen att köpa den telefon, trots att den är 1 år gammal så hänger den fortfarande med bra!

Skickat från min Samsung Galaxy S2

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Har haft en sgs2 och har nu en sxs. Båda telefonerna är riktigt bra,svårt att skilja dom åt faktiskt.

Gå in i en butik där du kan klämma o känna på dom båda är mitt tips.

Skickat från Tapatalk2

4. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Lägger min röst på SGS2! Har haft båda och har nu kvar galaxyn! Visst xperian är bra men gillade inte knarret i den! Dessutom är webbläsaren i galaxyn ljusår bättre enligt mig! Men som sagt känn på båda i butik och välj den som känns bäst!

5. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Flyttad till köpråd.

6. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Som vi diskuterat innan på annan tråd? Och enligt föregående talare. De är svåra att skilja ifrån. Du har ena telefonen med hög upplösning. Andra med bättre kapacitet. 8 vs 12 megapixel kamera. Men hög upplösning kan vara en nackdel då det drar mer ström.
    Jag upplevde, men tror det är mindre vanligt, att meny-, hem- och bakåtknapparna svarade långsamt. Ena behöver HDMIadapter.
    Jag tycker egentligen att Xperia S e snäppet vassare. Marginellt billigare och jag tror inte man behöver ha den höga upplösningen på. Jag har på min SGS2 LTE 16GB internt och väntar fortfarande för att se om jag ens behöver externt. I så fall skulle det vara 16 till max ändå.
    Fast att välja mellan dessa tycker jag designen och känslan att hålla i den skulle vara det som får avgöra.
    Så iväg med dig och smek lite på båda. Tycker själv att Xperia S e snyggare. Vet inte hur de känns utan ett stort stöldskydd på ryggen.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

7. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad menar du med knarret? :)

8. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aa ajg vet, men ville ha en specifik tråd om SGS2 vs Xperia S efterosm förra var lite mer om S2 Vs s3 och att fler som har Xperia skulle svara :)

okej tac, ne 32 GB räcker för mig skulle jag tro, designen tycker jag verkar vara snyggare på sony, men som du sa vet inte hur det blir med skydd runt om. Är ( meny, hem och bakåt) knapparna något man använder mycket som gör att det skulle va väldigt irreterande?

9. matti.vx

matti.vx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Har haft både S2 och nu SXS, och jag själv tycker att SXS var ett rejält lyft. Särskilt efter ICS-debaklet! SXS flyter på väldigt bra, och jag uppskattar verkligen att ha NFC och andra finesser som en riktig kameraknapp!
    Eftersom den inte har fått ICS än kan jag inte *garantera* att det blir bättre än den hemska till SGS2 - men jag tror nog att Sony tagit tid på sig så att det blir bra!
    Enda nackdelen jag upplevt till SXS är den usla batteritiden...

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2. Sär striving are, fel stavningar och autokorrigeringsfel fel till handa hållna av SwiftKey Beta 3.

10. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad menar du med ICS debaklet? :)

Hur tycker du tuchen är på SXS ? och hur lågn är batteritiden? måste man ladda varje dag?

11. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Det knarrade i den listen som sitter underst på telefonen! Kändes som det skulle ramla av när som! Kände även på andra xperia s och det var likadant där!

12. matti.vx

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det var jättemånga som hade problem med sina S2 efter ICS uppdatering - för min del blev den helt oanvändbar eftersom den hängde sig konstant och slukade galet mycket batteri!

Touchen på min SXS tycker jag är helt okej! Tog ett litet tag att vänja mig vid bara, men det händer ibland att man kommer åt hemknappen när man skriver. Men det kanske är bara på grund av mina pajhänder?

Batteritiden i SXS tycker jag är usel, ärligt talat... Det handlar inte om att ladda varje dag, utan minst 2ggr. Men jag använder den rätt mycket...

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2. Sär striving are, fel stavningar och autokorrigeringsfel fel till handa hållna av SwiftKey Beta 3.

13. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej var och kände på både SGS2 och SXS idag och tyckte mer om Xperian, men nu när du säger så där om batteriet blir man ju lite orolig, hur är SGS2:ans batteir, ahr dom inte samma batteri?

14. matti.vx

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Innan ICS var batteritiden godkänd, tyckte jag - nu vet jag inte... Du får nog kolla lite i ICS-trådarna i S2-forumdelen för att se hur det står till...

Men kan tillägga att det går att köpa en Extended Battery till S2:n på 2000mhz

15. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ingen smartphone har tillfredsställande batteritid. Tycker alla klagar på de bland alla modeller. Kanske Note har bättre betyg. På Xperia S är den inte känd för att ha sämre än andra telefoner. Visst, på s2 kan du göra den tjock med extra stort batteri.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

16. matti.vx

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ja, det ligger mycket i det du skriver, men det känns som att Xperia S är bland det största batterislukarna... Det är kanske priset man betalar för den läckra skärmen och allt annat gott! Skulle ändå kunna vilja ladda mobilen på natten och inte behöva ladda den under dagen också... Har inte haft någon mobil tidigare som dragit SÅ mycket ström som SXS, och jag har haft en hel del, haha!

17. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Lider inte av något batteriproblem på min sxs, med min användning har den lika bra / dåligt batteri som SGS2. Använder min telefon som jobb telefon och klarar mig utan problem en hel dag, samma sak med sgs2.

Pratar ca 1-2 timmar/dag
    Synkar 1 Exchangemail med Push
    Synkar privata gmail
    Surfar lite grann

Ligger aldrig under 50% när arbetsdagen är slutet.

Skickat från Tapatalk 2

18. encore

encore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken väljer man om man struntar i kameran?

Sedan är det väldigt lika, speciellt när SXS får ICS.

19. John-Erik

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Den som är snyggast. Iaf när det kommer till dessa två när man inte kommer direkt utnyttja vardera telefons fördelar

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

20. encore

encore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kände på s2 och sxs igår och sonyn vinner ju på design. Men det var två saker jag tänkte på angående sxs, först var det en aning svårt att träffa touchknapparna (bakåt, hem, meny) och att det var svårt att komma åt lås-knappen, om man håller telefonen med höger handen så är den nästan så långt bort som den kan komma.

Och även skärmen kändes lixom roligare och snyggare än s2. Sen att kameran är bättre bryr jag mig inte om. Men jag tror det blir Sony för min del, det är något nytt, speciellt designen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.