Problem: Xperia S equalizer fungerar ej

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Hedlund_90, 23 jul 2012.

1. Hedlund_90

Hedlund_90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har problem med att få den här equalizern att funka: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smartandroidapps.equalizer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5zbWFydGFuZHJvaWRhcHBzLmVxdWFsaXplciJd

När jag först installerade den fungerade det perfekt. Men nu ikväll fungerar den inte alls längre. Problemet är att när jag kopplar in hörlurarna så sänks volymen så man knappt hör nåt, och direkt när jag trycker på volymknappen så ljudet höjs, då dör equalizern. Den funkar inte förrän man drar ut hörlurarna. Jag har provat en liknande equalizer och det är exakt samma problem där.

Hörlurar = ingen equalizer

Antar att det är nya androidversionen som orsakar detta? Hade varken mobilen eller appen innan uppdateringen så kan ej avgöra. Kan jag gå tillbaka till förra versionen för INGENTING fungerar ju med den nya. I stort sett ALLA spel hänger sig, och som sagt, equalizern fungerar ej. Vad ska man hitta på?

Förresten den dumma ruta som kommer upp när man sätter i hörlurar: "Hörlurar identifierades. Telefonens mikrofon aktiverades". Kan man ta bort det?

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Equalizer kan jag inte uttala mig om då jag bara använder den inbyggda.

För att gömma meddelandet när du kopplar in headsetet får du gå till appen "LiveWare hantverkaren" och kryssa ur headsettet/hörlurarna där.

Sent from my Xperia S

3. SE fanboy

SE fanboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har samma problem!

4. sweak

sweak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Aliance Rom
    Jag körde DSP Manager från Cyanogenmod på min SXS, fungerade riktigt bra på Gingerbread! asbra när man kör typ spotify och inte använder Walkman.
    men nu när ICS är installerat så verkar det som att ljudet blir för högt med DSP manager och dess equalizer stängs av vid ungefär 60% volym.

Appen Equalizer har aldrig fungerat för mig över huvud taget heller...

5. Bullerskaft

Bullerskaft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma bekymmer.

Fick hackigt ljud på x10:an efter GB uppdateringen och nu detta.

6. Hedlund_90

Hedlund_90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis detta som är problemet för mig också. Det spelar ingen roll vilken equalizer, jag har provat olika. Samma problem.

Den stängs av vid 50-60%. För mig verkar det fungera varannan dag eller nåt. Igår fungerade det perfekt igen, volymen blev inte jättelåg när jag satte i hörlurarna och då fungerade equalizern perfekt även om jag höjde ljudet. Idag är problemet tillbaka.

Ibland måste jag ha 90-100% volym på, och ibland räcker det med 60% ungefär, och ljudnivån är samma. Jävligt konstigt. När ljudet blir så lågt att man måste skruva upp till 90-100, det är då equalizern slutar fungera.

Om man ska lyssna på spotify så är ju nån sorts equalizer ett måste för att få lite bas i ljudet. Blir ju extremt platt annars så jag tål inte att höra det.

7. s-flow

s-flow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen EQ funkar för mig heller, om bas-brist och Spotify ljudkvalitet är
    huvudproblemet och inte volymen så kan man använda endast "bass boost"
    och "virtualizer" i t.ex appen Music Volume EQ.

Just den appen vill ha tillgång till mina kontakter och position viket kan vara
    lite suspekt men den funkar bra med Xperia S - ICS iaf.

8. team_hink_racing

team_hink_racing Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, både med DSP Manager Appen Equalizer.

Jag vill ha Equalizer pga att ljudnivån är så låg i min SXS, skamligt lågt om jag får tycka.

Jag har testat med olika in ear lurar, såsom Timbre Sony MH1C och standard lurarna. Lågt ljud gör mig galen, ingen som vet något trick?

9. Bullerskaft

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ger upp nu, känns som om jag testat det mesta.

Så nu börjar jakten på en ny lur. Blir dock ingen Sony. Några tips?

10. sweak

sweak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Aliance Rom
  11. Bullerskaft

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. siferhumen

siferhumen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta problem har blivit lösts av den nyaste Spotify uppdateringen. så problemet va från Spotify sida inte Sony eller telefonen.

13. Crille79

Crille79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android kan suga min ***!! Sicket jävla skit Android är! Eh NEJ problem är inte fixat, ezualizern stoppar hur som helt hel tiden och ibland läggs dubbel equalizer på vilket gör att trummhinnor och hörlurar exploderar. Har en Acro S.

Tack vet jag Nokia N8 och tillhörade operativsystem...nu har jag provat båda och Nokia är bättre på allt kort och gott! Android är ett instabilt jävla skit med miljoner program, processer och tjänser som startas med telefonen likt en vanlig dator ...inte konstigt batteritiden är förödmjukande låg och blir konflikter mellan alla dessa program, processer och tjänser som är igång...den här telefonen åker på soptippen nu! Andorid MY ASS!!

14. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Och Nokia har 200% bättre o bättre batteri-tid? Eller kanske 600% till och med?!

Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)

15. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Mogen du är, dina föräldrar måste vara så stolt över dig.

Android är kort och gott en bantad linux version som i sin tur är ett operativsystem för datorer. Klart det finns en hel del processer då en Android telefon är så extremt mycket mer avancerad än en gammal "dumbphone". Sen bara för det finns massa processer som körts betyder det inte att de är aktiva . Android är uppbyggt så att alla systemprogram ligger i ett "Sovläge" när de inte används där de inte gör någon skada alls, anledningen till att det är så här är för att det ska gå snabbare för de att startas när de behövs användas.

Löjligt av dig komma hit gnälla på saker som du inte har en blekaste aning om. Nej väx upp säger jag bara eller sök like information och ge konstruktiv kritik istället.

16. Crille79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ledsen att behöva förnedra ditt inlägg här men N8´an batteritid e nog fasen 1000% bättre...10ggr allts...den kunde man använda flitigt under dagarna med full styrka på skärmen utan att behöva ladda på flera dagar....Min Experia S Acro får man ha på lägsta skärmbelysning och ändå är batteriet nere på typ 30-40% efter dagens slut då man knappt använt den och då har jag inga program igång i bakgrunden el WiFi som ligger å söker el liknande...när den här är nyladdad tar det inte många minuter innan batteriet är nere på 95%...helt makalöst! Nokian är 95% efter dagen slut vid normal användande!

17. Crille79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

N8 an hade faktiskt allt 2010 min nya Andorid har nu 2012...och en äkta kamera med äkta blixt och radio-sändare....riktiga kartor och enkle navigering.

Nu blir det en Nokia 808 för mig.

Förrsten...till huvudproblemet..varför funkar exualizerna som den gör i Andorid? ibland ingen, ibland som den ska och ibland 2 st på varande som gör dubbeluteffect och spränger mina öforn och lurar? Kan det beror på att Andorid sätter progrmmet i viloläge osv för att spara batteri stup i ett? varför inte sätnga av program användaren vill ha avstäng och ha igång som som ska vara igång? ja mena räcker inte en dubbelkärning 1,5G processor och 1 GB RAM? N8´an funka bra på 600MhZ processor och 250 MB RAM...vad är problemet?

Last edited: 9 sept 2012
  18. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Android har fortfarande stora brister men det kan jag hålla med om men please.. N8?!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

19. Arvid719

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

På grund utav att den kör Symbian, ett OS man knappt kan kalla för "smart" samt är ifrån stenåldern. Kanske tar mindre resurser men du som tycker att Symbian är en så pass smart OS kan väll berätta för oss hur många appar du har samt vilket enorm utvecklarstöd Symbian har?

Equalizer bryr jag min inte om förutom den som Walkman appen kör, duger ypperligt för mina behov.

20. Crille79

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här kan du kolla efter Nokia appar. http://store.ovi.com/#/home
    ...och som vi alla vet är 98% av alla appar onödigt skit...har vart inne i Play Butik och kollar runt och visst finsn det en jäkla massa men hur mkt användnign har man av dom..dom som är bra finns även till Nokia oftast.

For mig är equalizer ett måste..specieltl till Spotify som inte har en egen...

Och förstår inte hur du jämför Symbian med stenåldern...på vilket sätt skiljer sej Android från stenåldern? Att man kan ha en skrivbordsbakgrund som rör sej och drar lite extra batteri?

Här kan du titta på en över 2,5år(!) gammal video..2st faktiskt...fanns Android då ens? Bara se själv hur långt före i tiden Nokia var då...Andriod har snott d mesta från Symbian..som flera skrivbord tex. Andriod är nu var Nokia var för 2,5 år sen...

http://events.nokia.com/nokian8/home.html