Tips: Xperia S kanske får AOSP direkt från Google som en Nexus

Diskussion i 'Xperia S - ROM-filer och utveckling' startad av Andresin, 18 aug 2012.

1. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

too good to be true?

3. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bättre information finns hos Google själva från deras "tekniska ledare" om man översätter det direkt från engelska till svenska: https://groups.google.com/forum/?hl=en&fromgroups#!topic/android-building/zji_sQGN9Oo[1-25]

Och det kanske inte bara är kanske, det är högst möjligt då Sony håller på för fullt med in-house-testning vad jag vet utan någonting annat nämnt och utan något större uttalande ifrån de själva och det kan påskynda allting.

Och jag tror inte att Googles "tekniska ledare" bara startar ett sånt här experiment utan att veta att det finns riktigt goda förutsättningar och att de har god kontakt med Sony är A och O i ett sånt här skede.

Så jag anar att de ligger väldigt bra till och att Sony kan nog skicka ut sin in-house data som de sitter på och deras drivers med mera och det kan nog ta ett kortare tag innan vi får se en helt fungerande JB-version ifrån Sony för de kommer nog inte ligga på latsidan utan jag hoppas de ser chansen, tar den och lägger fokus på just detta projekt för deras egen och Googles skull så Google vet att Sony i framtiden kanske till och med kan skapa en mobil med texten "Nexus" i modellnamnet, det skulle vara spännande men samtidigt så är det aldrig förbjudet att drömma som tur är, vem vet vad för avsikter den "tekniska ledaren" har :P

Andresin gillar detta.
  4. Burger

Burger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter spännande! Vi får se om en månad vad de åstadkommit.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

5. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Google gjorde ett bra val att välja Sony iallafall. Tror knappast någon annan utvecklare är mer villig samt öppen för detta än just Sony, speciellt med tanke på vad Sony just gjort för Open source kommunityn. Är ju bara kolla på xda där programmerare ifrån Sony har gått in direkt för att hjälpa utvecklare där, visar verkligen att Sony bryr sig om sinna kunder för att hålla modellerna i liv bra mycket längre än efter officiella stödet är slut. Creds till Sony för just detta!

Sent from my Xperia S

6. sulle

sulle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

kanske en för noob fråga men vad exakt innebär det om vi SXS får aosp direkt från google ??

7. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Just nu så innebär det inte mycket då vi kommer få både en JB-ROM som Sony suttit och anpassat med deras gränssnitt samtidigt som de släpper en "vanilla"-ROM(en ren version av Android som återfinns på nexus-enheterna), medans det inför nästa version av Android kan betyda, om expirementet rors i land, att det hittar ut en version betydligt snabbare till just Sony Xperia S då de tills nästa stora version av Android förhoppningsvis kommer att vara ett ännu tajtare samarbete mellan Google och Sony och det kommer nog att finnas AOSP-versioner av Android ute då kort efter de har släppt både mindre uppdateringar och större uppdateringar av Android till Sony Xperia S :P :D

8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel så var S(E) tillfrågade om att göra första Nexusen. Kanske har de tagit sitt förnuft till fånga och ställer upp nu istället.
    Jag brukar byta mobil efter vad utvecklarna prioriterar så vad som händer nu är avgörande för vilken min nästa mobil blir. Kanske en svart SIII i höst?

9. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

s3 skojar du? alla utvecklare klagar ju jättemycket på samsung för att de vägrar släppa docs för exynos..sålde min s3 igår och den anledningen var en väldigt stor del till varför jag gjorde det..

10. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Verkar vara rätt het ämne det där med Samsung och deras källkoder:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84427

Dom verkar gå rakt motsatta väg mot Sony och inte alls vara speciellt hjälpsamma mot devs.

11. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

12. twk99

twk99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag läste på XDA forum att AOSP för Xperia S i princip står stilla i väntan på proprietär programvara som de måste få av Sony.

13. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER