Fråga: Xperia S knasar

Discussion in 'Xperia S - Allmänt' started by rallemannen, Oct 6, 2012.

1. rallemannen

rallemannen Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!
    I somras hakade jag på tele2s erbjudande om en valfri smartphone och en månadskostnad på 349:- och då ingick 10gb surf och i stort sett obegränsat med samtal och sms.
    I vilket fall så fick min telefon konstiga gula fläckar (har hört/läst att detta var vanligt på en del av de första telefonerna) samt att mitt ljud kan lägga av helt plötsligt. Den känns också väldigt seg nu efter drygt ett halvår och kan haka upp sig ibland och ''frysa'' fast i bilden i flera minuter om det vill sig riktigt jävligt.
    Kan jag gå till en tele2 butik och ta med telefonen och kvitto och byta ut den mot en som fungerar?
    En fråga till, kan jag om jag vill byta ut den till en annan telefon som fanns tillgänglig vid det tillfället i somras? Alltså dom som ingick i kampanjen då?

Tacksam för svar!

2. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får varken ny telefon (Xperia S) eller en ny telefonmodell. Om det är ett garantiärende, vilket gula fläckar på skärmen lär vara, så blir du av med telefonen ett par veckor så byter de skärmen.

3. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

De problem du har (ej gula fläckar) är mjukvarubuggar som du kan ordna själv genom att uppdatera till senaste versionen allternativt reparera i Sony PC companion. Skulle du inte veta hur man reparerar så sök bara här i forumet. OBS ALLT försvinner så se till du tar backup innan.

Som Anders1 nämnde så kan du inte få en ny mobil, de kommer bara reparera den.